Te veel

Aandacht is de nieuwe valutaMisschien doe ik te veel, qua content maken. Ik denk haast van wel. Het is althans zo veel dat ik niet meer kan bedenken waar ik over moet bloggen. Dat content maken, puur voor mezelf, lastig begint te worden.

(hoewel ik steeds meer twijfel over de vraag of deze content wel voor mij is, hier op dit blog. De activiteit doe ik voor mezelf. Maar het product, dat is voor jou.)

Ik heb van zondagavond tot gisteravond non-stop gewerkt. Aan content. En toch vond ik het nodig om een stuk te schrijven op LinkedIn. Ook content (over content! Heel META). En vorige week ben ik uren en uren bezig geweest met een stuk voor Frankwatching.

Het probleem is een beetje dat mijn product, mijn dienst, ook bestaat uit content. Zelfs als ik offertes maak, is dat content. Want het zijn bijna altijd maatwerkverhalen, die lezingen en presentaties. Voor specifieke doelgroepen met specifieke kenmerken en behoeften en specifieke kansen.

Zelfs als ik een adviesgesprek heb met iemand, zoals vanochtend. is dat content. Of in ieder geval: creatieve input voor een ander.

Misschien komt het omdat je met content maken altijd met de ander bezig bent? Niet dat ik klaag. Het is niet alleen hoe ik mijn geld verdien, het is hoe ik betekenis geef aan mijn leven.

Maar anderen een stukje van je energie geven, vraagt ook energie.

Daarom ga ik nu even genieten van een stukje energie van iemand anders. Een stukje content dat iemand anders gemaakt heeft, voor mij. De Miss Marple omnibus.

:))

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Deel uw mening

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.