Social media voor exposanten

social media voor exposantenSocial media als middel om mensen rondom een locatie te bereiken of naar een locatie te krijgen, dat is iets waar ik al jaren en jaren over nadenk. Niet voor niets schreef ik er een boek over: ‘Zet je zaak op de kaart’.

Toen ik een tijdje geleden betrokken was bij de Snapchat account voor The Next Web heb ik veel geleerd over het gebruik van social media rondom een groot event. De uitdaging is om mensen naar een hele specifieke locatie te krijgen. Naar je winkel op de beurs, of naar je stand.

Daar ging mijn presentatie vandaag over, aan exposanten van vakbeurzen. Alhoewel ik even een zijsprong maakte naar LinkedIn. Want als je je richt op professionals, als verkoopt aan bedrijven, is LinkedIn gewoon heel belangrijk.

Ik ontdekte de afgelopen dagen dat er mensen zijn die dat heel slim gebruiken, de mogelijkheden van LinkedIn rondom vakbeurzen. Ze schrijven blogartikelen. En ze maken mooie banners en afbeeldingen om hun aanwezigheid aan te kondigen. Ze nodigen relaties uit voor speciale netwerkborrels en productpresentaties.

Slimme dingen.

Hieronder de presentatie, inclusief een social media contentmatrix voor exposanten en een aantal LinkedIn en Twitter tips.

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Share your thoughts

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.