Social media als middel om mensen rondom een locatie te bereiken of naar een locatie te krijgen, dat is iets waar ik al jaren en jaren over nadenk. Niet voor niets schreef ik er een boek over: ‘Zet je zaak op de kaart’.
Toen ik een tijdje geleden betrokken was bij de Snapchat account voor The Next Web heb ik veel geleerd over het gebruik van social media rondom een groot event. De uitdaging is om mensen naar een hele specifieke locatie te krijgen. Naar je winkel op de beurs, of naar je stand.
Daar ging mijn presentatie vandaag over, aan exposanten van vakbeurzen. Alhoewel ik even een zijsprong maakte naar LinkedIn. Want als je je richt op professionals, als verkoopt aan bedrijven, is LinkedIn gewoon heel belangrijk.
Ik ontdekte de afgelopen dagen dat er mensen zijn die dat heel slim gebruiken, de mogelijkheden van LinkedIn rondom vakbeurzen. Ze schrijven blogartikelen. En ze maken mooie banners en afbeeldingen om hun aanwezigheid aan te kondigen. Ze nodigen relaties uit voor speciale netwerkborrels en productpresentaties.
Slimme dingen.
Hieronder de presentatie, inclusief een social media contentmatrix voor exposanten en een aantal LinkedIn en Twitter tips.
- Zoals ik al zei - 2 april 2021
- Wandelen tot je een ons weegt - 28 maart 2021
- Over aanhang, blogangst en schrijven als een camera - 24 maart 2021
Geef een reactie