Resultaten: Omdat mijn e-mailnieuwsbrief een experiment is om van te leren, hierboven de resultaten van de eerste officiële Elja-nieuwsbrief. Wat hier niet bij staat maar wel gebeurd is, is dat twee mensen me gemaild hebben als reply op de email.
Kritische noot: Niet om het een of ander, MailChimp, maar daar gaat het voor mij dus om he. Dat je opeens contact hebt met mensen van wie je niet eens wist wie ze waren of dat ze je lazen! Vind ik helemaal te gek. Waarom staat dat niet in je rapportage? Wordt niet gemeten kennelijk?
Evaluatie: wat mis ging is het tijdstip van verzending. Ik dacht dat ik hem om 10:00 had ingepland maar hij werd pas na 22:00 verzonden. Moet ik nog even induiken.
Persoonlijke aantekening: ik vond het erg leuk om de nieuwsbrief te schrijven. Voor het eerst in jaren een emailnieuwsbrief gewoon zoals ik hem zelf wil, zonder commerciële doelstelling, gewoon als experiment. Alle vrijheid.
Conclusie: Ik ga het nog leuk vinden, e-mailmarketing.
Link: Als je de volgende niet wil missen: dit is de inschrijflink, of schrijf je in via het mini-formulier rechtsboven.
Side note: de reden dat ik alleen je e-mailadres vraag, is tweeledig. Hoewel het leuk is om je met naam en toenaam te kennen, maakt dat het proces hoogdrempeliger. En ik vind dat geautomatiseerde ‘Beste Elja’ altijd een beetje fake, als ik heel eerlijk ben. Het heeft niets te maken met oprechte belangstelling. Alleen met het nabootsen van een persoonlijke band.
Opvallend: Wat mij opvalt is dat er maar 1 uitgaande click is genoteerd. Het schijnt dat een van de links niet werkte, misschien daarom? Geen idee.
Next step: Op naar nieuwsbrief nummer 2!
- Be the leader - 8 februari 2025
- Opgeruimd - 7 februari 2025
- Lekker - 6 februari 2025
Wat betreft je kritische noot. Heb je niet aangevinkt “Use Conversations to manage replies” >
When enabled, we’ll generate a special reply-to address for your campaign. We’ll filter “out of office” replies, then thread conversations into your subscribers’ profiles and display them in reports.
Dan zie je dus precies wie er op een specifieke nieuwsbrief heeft gereageerd…
Bij je settings kun je volgens mij instellen of je een 12H of 24H klok wilt gebruiken. Dan voorkom je misschien het ochtend/avond probleem…
Haha, dit soort resultaten krijg ik ook bij mijn nieuwsbrieven. Ik verstuur sinds kort een mail via Mailchimp bij elke blogartikel. Ik meld me aan voor die van jou!
Kan dat automatisch Debbie? Ga ik eens even induiken.