Het merk Elja

elja-daae-blog

“Ik wil geen merk zijn.”

Ik hoor het mezelf nog zeggen.

Ik hoor het mezelf nog zeggen omdat ik het al jaren zeg. Jaren en jaren. Jaaaaren en jaaaaren en jaaaren.

Hahaha.

De ironie.

Het merk Elja bestaat toch. en al langer dan vandaag.

Zelfs in haar commerciële hoedanigheid. Want hoewel ik merk dat veel mensen denken dat ik sinds 1 januari voor het eerst als zelfstandig ondernemer opereer (het merk Elja is daar niet zo duidelijk over geweest, dat moge duidelijk zijn), vier ik binnenkort mijn 9-jarig ondernemersjubileum.

En al die tijd wilde ik geen merk zijn. Ik heb zelfs in het begin een ander merk gevoerd. Kun je nagaan.

Maar iedereen is een merk.

Vooral iedereen die online aanwezig is en daar zelfs zijn of haar best voor doet. Sterker nog, heel veel mensen willen ook een merk zijn.

Vooruit dan maar.

 

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Debbieantwoord
12 maart 2016 om 12:24

En een mooi merk zeg! Cool zo, nu lijkt je naam net een palindroom.

P.S. In het Limburgs wordt ook wel eens gezegd ‘doe bes mich ein merk!’, wat vertaald betekent ‘jij bent me een merk’ of ‘jij bent me d’r eentje’.

Elja Daaeantwoord
13 maart 2016 om 07:40
– Antwoord aan: Debbie

Grappige uitdrukking. Omdat het in het Limburgs is, lijkt het een oude uitdrukking, maar hij is natuurlijk heel modern!
Het logo is gemaakt door Calliope van Inktspatten.nl. Zelf zie ik er in terug dat ze heel goed begrijpt wie ik ben, omdat ze me al vrij lang kent.

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.