Het zou toch wel heel nuttig zijn als je een tijdje je eigen klant kon zijn. In verschillende varianten.
Een gewone klant. Een klant met kinderen. Een zwangere klant. Een oudere klant. Een klant die geen Nederlands spreekt. Een jonge klant. Een onhandige klant. Een rijke klant. Een budget klant.
Dan zou je merken dat:
- Je call center menu’s niet logisch in elkaar zitten
- Je klanten niet weten wat ze nodig hebben en je verkopers het hen ook niet vragen en ze dus de verkeerde producten kopen of gewoon niets kopen en nooit meer terugkomen
- Je personeel niet altijd vriendelijk genoeg is
- Er nergens een plek is om even te zitten
- Je bediening niet altijd alle drankjes opschrijft en afrekent
- Er geen plek in je zaak is waar je baby’s kunt verschonen
- Je Engelse voicemailtekst niet klopt
- Je klanten de weg niet kunnen vinden op je website
- Je gebruiksaanwijzing niet klopt
- Je klanten niet begroet worden als ze je winkel binnenkomen
- Er geen parkeerruimte is
- Van buitenaf niet te zien is of je zaak open is of niet
- Je personeel niet oplet
- Het niet handig is als kleine kinderen stralend witte outfitjes aan hebben
- Je inschrijfformulier onbegrijpelijk is
- De deur niet open te krijgen is als je maar 1 hand hebt om hem open te doen (of helemaal geen handen) (laat staan: geen benen om te voorkomen dat hij weer dichtklapt) (of alleen twee hele oude handen die niet meer zo sterk zijn)
Weet je wel?
Dat soort dingen.
Daar zou je dan achterkomen.
Zou dat even handig zijn.
(En natuurlijk kan dat, je eigen klant zijn. Het kost maar 1 ding: tijd.)
- Ongeluk - 8 juni 2023
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
Yep, would be great.
Daar is wel de variant over. Bazen die insteken als anonieme werknemer bij hun eigen bedrijf. Ik vind dat altijd leuke programma’s. Variant op jouw model, afhankelijk van wat je commodity is, als je die hebt, time of geld, zogenaamde klanten inhuren, of echt goed tijd en aandacht besteden aan de feedback die je via je Klantenservice of helpdesk krijgt.