Ik heb een artikel geschreven voor Frankwatching. Over Snapchat. Ik heb er goed mijn best op gedaan. Ik wilde zoveel mogelijk waarde leveren voor mensen vanuit hun bedrijf bezig zijn met Snapchat.
De laatste keer dat ik keek was het artikel volgens de teller bijna 400 keer gedeeld. En als je bedenkt dat het aantal lezers een veelvoud van het aantal delers is, kun je nagaan hoe groot het bereik is geweest in die anderhalve dag sinds publicatie.
Onderaan het artikel staat een kort profiel. Met een link naar mijn Snapchat-account. Als je er op klikt vanaf mobiel, opent hij direct in de app. Dus makkelijker kan het bijna niet. Behalve dan zo’n afbeelding als hierboven, waar je alleen je Snapchatcamera op hoeft te richten. Da’s nog makkelijker.
Ik had niet echt verwachtingen over het aantal lezers van dat artikel. En ook niet over het aantal nieuwe vrienden op Snapchat. Heb ik nooit eigenlijk. Vind het gewoon gaaf om een goed artikel te publiceren op een blog als Frankwatching.
Maar ik was toch een beetje verbaasd over het resultaat. Kennelijk had ik ergens in mijn achterhoofd toch wat aannames.
Raad eens hoeveel volgers ik er bij heb gekregen op Snapchat?
100?
50?
10?
Nee.
2.
Zoals iemand vanavond tijdens een bijeenkomst opmerkte: er is een totale disconnect tussen de mensen die Snapchat leuk vinden en gebruiken, en de marketeers die die mensen willen bereiken.
Interessante materie.
UPDATE Waarom marketeers bang zijn voor Snapchat
Ik kwam na het schrijven van dit artikel deze rant van Gary Vaynerchuk tegen. En guess what: precies mijn ervaring. Een een verklaring voor bovenstaande. Pfff. Het heeft geen zin er over te lezen, mensen. Je moet het DOEN!
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
- Anoniem bloggen bestaat straks niet meer echt - 3 april 2023
Nou meteen jouw snapchat profiel gaan volgen 🙂
Ja raar hè dat mensen nog steeds niet door hebben dat ze daadwerkelijk ook de kanalen zelf moeten gebruiken en er mee werken, zodat ze zien en begrijpen wat een kanaal lan betekenen. Zo ken ik nog teveel communicatie adviseurs die niet eens LinkedIn profiel hebben, laat staan twitter of Snapchat!
Ik zag je! *zwaait*. Ja, wat dat proberen betreft, het is echt zo grappig, he? Ik begin wel te zien dat dit een thema is. Hoe kun je nou ergens over adviseren of kansen/bedreigingen inschatten als je het niet gebruikt?! Je kunt Snapchat niet gaan begrijpen door er over te lezen! Dat ‘practitioner’ van Gary, dat raakte bij mij echt een snaar. Ik heb me alleen nog niet op musical.ly gestort, jij?
Wauw! Dat is simpelweg shocking! Dank voor het delen.