Daarom dus.

Videootje. Over een campagne. Via LinkedIn, waar de betreffende campagne de hemel in wordt geprezen (door mannen). Want: briljante PR, briljante reclame, geweldig gedaan. Het doel is behaald: product en merk in het nieuws. Yay.

Wát een impact.

want daar gaat het om in dit leven! impact.

Toch? Het is wel marketing, he. Ja.

Laten we de mensen op straat ook eens vragen wat zij er allemaal van vinden, denkt een uitgever die er vol bravoure een reporter op afstuurt om het naadje van de kous (!) te ontdekken (en terloops nog wat achter de schermen fragmentjes krijgt toegespeeld. Dus zo ‘spur of the moment’ is het allemaal ook weer niet, he, kritische kijker?).

Transcript.

Reporter met advertentie in hand tegen vrouw: Vind jij dit ook seksistisch?

Vrouw (haalt schouders op): Ja ergens wel… maar dat wordt toch wel vaker op zo’n manier gebruikt? Dan denk ik van, ja… (haalt schouders weer op, maakt gebaar van het-heeft-allemaal-toch-geen-zin).

Reporter tegen vrouw: Dus jij zou nog steeds wel je vriend richting winkel X sturen voor een pak?

Vrouw: Ja hoor.

Vriend (staat er naast en kijkt naar advertentie met daarop halfnaakte vrouw): “Als ik dát er bij krijg, vind ik het goed!”

Alledrie: Hahahaha.

HAHAHAHAHAHAHA.

PRECIES MENSEN. DAAROM DUS.

GVD

PS Ik? Ik ben het met deze mevrouw eens.

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

4 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Sasjaantwoord
3 maart 2016 om 11:32

Eens. Meestal merk ik die reclames in de bushaltes niet eens meer (bewust) op. Deze wel…..omdat ik m zo vreselijk blegh vind. Hebben ze dan toch hun doel bereikt, ook bij mij?…

Elja Daaeantwoord
3 maart 2016 om 14:32
– Antwoord aan: Sasja

Tsja. Mij vielen ze ook op. Ik weet niet of dat het doel was. Bij mij bereiken ze het omgekeerde. In ieder geval brengen ze discussie te weeg en gaan we nadenken. Dat is wel heel goed!!

Liesbethantwoord
2 maart 2016 om 17:25

Vre Se.Lijk!
Zó eens met je!

Elja Daaeantwoord
2 maart 2016 om 23:38
– Antwoord aan: Liesbeth

VRESELIJK. ARRGHHHH.

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.