Mijn teamgenoten en ik, van de online opleiding Problem-Based Learning van de Universiteit van Maastricht, zijn inmiddels met een stuk minder teamgenoten dan we begonnen.
Gek genoeg verwachten de docenten ECHT dat we iets inleveren en iets leren. Dat betekent dat je toch ECHT iets moet doen iedere week. En dat valt niet mee.
Je moet iets doen om iets te leren, namelijk.
Da’s overigens ook een soort samenvatting van probleemgestuurd leren, in 1 zin.
We zijn inmiddels aangeland bij de toekomst van problem-based learning en de vraag hoe je deze methodiek kunt toepassen op concepten als blended learning, de flipped classroom en e-learning.
(ik vrees, trouwe lezer, dat je me de komende jaren nog vak van dit soort terminologie hoort spuien!)
Vind ik een leuk onderwerp, de toekomst.
Aangezien we zelf als deelnemers van een online opleiding probleem-gestuurd leren ook probleemgestuurd werken, zouden we daar wel wat ideeën over moeten kunnen formuleren.
Dus als je me mist, deze week, ben ik hoogstwaarschijnlijk aan het nadenken over de toekomst, elearning, change management en innovatie. Dat je het weet.
PS De titel van dit stuk klopt niet met de inhoud. Het was niet meer dan de gedachte waarmee ik dit stuk begon! Maar ik ben even niet innovatief genoeg om het anders te formuleren.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie