Je moet het ze nageven, die Amerikanen. Als het gaat om marketing, zijn de koningen. Ik hoorde net op de radio een reclame. Voor tandpasta. “The Sensodyne dentaal spa is coming to a Jewel Osco’s near you!”
Geweldig bedacht, om meerdere redenen:
- Van tandpasta en associaties met tandartsen, vieze monden en gaatjes (brrr) ga je opeens naar associaties met luxe, ‘spa’s’, verzorging, verwennen;
- De reclame wordt voorgelezen door een presentatrice van het lokale radiostation (“Hey Chicagoland, Robin here”) met sexy stem. Alsof ze gewoon live is, op de radio. Ze straalt vertrouwen uit, autoriteit, ze is bekend, je hoort haar iedere ochtend aan de ontbijttafel of middags op weg naar huis;
[sowieso een van de slimmere marketingtrucjes, presentatoren op de radio reclame laten voorlezen waarbij ze klinken alsof ze gewoon in de uitzending zijn en tegen je praten] - De combinatie met Jewel Osco’s (een supermarktketen) is natuurlijk handig. De supermarkt in je buurt, die niet al te chique bekend staat maar wel overal te vinden is [OK…bijna overal…er zijn natuurlijk ook de zgn. food deserts waar in kilometers omtrek, midden in een stedelijk gebied, nog geen verse banaan te krijgen is. Don’t get me started.].
Een en al vertrouwen, luxe, plezier, fun, verzorging, vrijgevigheid. Dat voel je als je er naar luistert. Briljant.
PS Het bestaat echt hoor! Kijk maar.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie