Snapchat heeft zichzelf hernoemd en meteen gerebrand. Dat moet wel, want er zit een beursgang aan te komen. En aandeelhouders vragen om duidelijke mission statements, slogans en why’s en dat soort dingen. Daarom ging Snapchat van Snapchat Inc. naar Snap Inc. En naar: “Snapchat is een camerabedrijf.”
Snapchat een camerabedrijf?
Op zich klopt dat natuurlijk. Want het idee waar het mee begon draaide in de basis om de camera, zij het dat die camera natuurlijk niet van Snapchat was maar van de telefoonproducent:
“… the idea was to create a selfie app which allowed users to share images that were explicitly short-lived and self-deleting. The temporary nature of the pictures would therefore encourage frivolity and emphasize a more natural interaction.” (bron)
Nu heeft Snapchat zelf een camera uitgebracht. Verpakt in een bril (die URL! Te gek!).
Snapchat is een camerabedrijf. Als enige app zetten ze de camera voorop. Het startscherm van de app is een camera. Het is de enige app van alle grote jongens (YouTube, Facebook) waar je video’s verticaal worden afgespeeld. Dat is een groot voordeel voor adverteerders, want zo’n vertikaal, schermvullend format is ongelofelijk vernieuwend. Het houdt de aandacht van gebruikers langer vast en daar gaat het om.
It’s all about the eye balls.
Vandaar dat ‘camerabedrijf’. Met de intro van Snapchatbrilen heeft Snapchat laten zien ze dat hele slimme dingen doen met technologie.
Ze zijn daarin uniek. Maar niet lang, natuurlijk. Alles gaat vervelen en alles wordt nagedaan.
Benieuwd wat hun volgende ‘product’ wordt …
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
- Anoniem bloggen bestaat straks niet meer echt - 3 april 2023
Geef een antwoord