Meet & greet

Het moet me van het hart: van die winkels. Van die winkels waar je binnen komt en niemand iets tegen je zegt. Niet eens: Goedemiddag!

Vandaag was ik in een schoenenwinkel. De dames zeiden niet alleen geen hallo, ze voerden op luide toon een gesprek over hun kinderen, problemen, iets heel persoonlijks.

Het was een vrij kleine zaak. De ene zat te eten. Haar bord stond op een van de displays. De ander stond erbij. Haar kop thee stond er naast. Op die display .

Er waren, nou, wel 5 klanten in de zaak. Ze hadden geen oog voor ons. Geen groet. Geen hulp. Geen blik waren we waardig.

In de winkelstraat waar ik was is enorme leegstand. Het is echt schrikken, als je ziet hoeveel er leeg is komen te staan in 1 jaar.

Dat lijkt mij reden om iedere klant serieus te nemen.

Maar goed. Misschien ben ik te Amerikaans geworden?

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

1 Comment

Join the discussion and tell us your opinion.

Michel ten Hoovereply
augustus 19, 2012 at 06:08 PM

Om je aan dit soort gedrag te ergeren hoef je volgens mij niet te veramerikaniseren. Zou ik me ook dood aan ergeren. Je zou als winkeleigenaar (er van uitgaande dat de dames een gebrek aan betrokkenheid toonden omdat het niet hun eigen winkel is, maar ze ‘slechts’ in loondienst zijn) gewoon eens een mystery shopper moeten inhuren.

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.