Kromme marketing

strandEen verzekeraar die me twee keer een reminder stuurt dat ik hun anonieme enquete nog niet heb ingevuld. Als ik vervolgens terugmail dat het niet echt anoniem is als ze weten wie ik ben en dat ik, Elja, hem niet heb ingevuld, krijg ik binnen minuten een lange mail terug om uit te leggen dat het wel degelijk anoniem is. Ik denk dat ze de vraag vaker hebben gekregen, jullie?

(…)

Mijn kabelprovider die films on demand aanbiedt die je niet op Netflix kunt krijgen, tegen een stevige prijs, en besluit dat je voortaan als klant niet alleen flink moet betalen voor de on demand films maar dat je bovendien een speciaal abonnement nodig hebt om überhaupt te mogen betalen voor die films.

(…)

De overheid die wil dat ik ga recyclen dus alles apart inlever (chaos in de keuken) terwijl een specialist in afval me uitlegt dat het scheiden van afval meer kost en niet meer oplevert voor het milieu dan het afval ongescheiden inleveren, het afvalbedrijf de recyclebare materialen er uit te laten halen met behulp van de nieuwste technologie, en de duurzame energie die bij de verbranding wordt opgewerkt te gebruiken.

(…)

Farmaceuten die proberen ons te laten geloven dat vagina’s naar bloemetjes horen te ruiken – dus gebruik vooral hun crème, spray en doekjes om je huishouding te ontregelen – en dan vervolgens in hetzelfde reclameblok reclame maken voor hun zonder recept verkrijgbare crème voor vaginale schimmels.

Go figure.

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Deel uw mening

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.