Ik maakte een foto van mijn nieuwe boek, voor snapchat. Om te delen wat ik aan het lezen was. Paar inspirerende zinnen.
Het zou kunnen, dacht ik, dat 1 van die 30 mensen die het zagen dat boek gaan kopen. Ze volgen me om mijn interesses dus wie weet.
En ik dacht: zo gaat het natuurlijk. Mensen zijn dingen over een boek of ander product aan het delen. Soms op Twitter of Facebook met een hashtag of een zoekwoord dat te vinden is als je er op zoekt. Dat kun je meten.
Maar meestal zonder.
Je weet dus niet dat het gebeurt. En of het invloed heeft. Je kunt die ene verkoop niet terugleiden naar die ene snap van die ene persoon.
Ook al zou je dat willen.
Je kunt sowieso niet zien wat er op Snapchat gebeurt. Maar het kan wel zijn dat wat ze delen over jouw product invloed heeft.
Dus hoe bereken je dan de ROI van al je marketing efforts? Hoe bepaal je wie er invloed heeft?
Er is geen zekerheid. En je kunt het niet precies meten.
Interessante kwestie.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie