Wie zich afvraagt of zijn of haar merk/bedrijf op Snapchat moet, wil natuurlijk allereerst weten wat de mogelijkheden zijn. Wat je nu kunt doen, op Snapchat. En dat leer je het beste door interessante en afwisselende Snapchat accounts te volgen.
Daarom hieronder een lijst met leuke snapchat accounts om te volgen.
Speciaal voor marketeers die gevoel willen krijgen bij het medium. Om verschillende redenen geselecteerd. Handig voor marketeers die een brede blik willen krijgen op wat bedrijven, organisaties, overheden, merken en influencers doen op Snapchat.
De links openen (vanaf je smart phone) direct in de app. Je hoeft alleen te klikken om de accounts toe te voegen.
Niet alle accounts posten dagelijks nieuwe snaps. Het kan dus zijn dat er op dit moment niets te zien is.
Interessante snapchat accounts voor marketeers
@realarishilton: celebrities te over, op Snapchat. Het is interessant om te zien wat ze daar doen. Dit is een van mijn favorieten, al was het waar vanwege het speciale hondenhuis.
@everlane: dit online retailmerk post veel. Interessant om te zien hoe ze met weinig middelen toch content maken voor Snapchat.
@quinsding: leuke (en bekende) Nederlandse influencer die o.a. voor Vodafone werkt.
@fantanederland: Niet superuitdagend, de content hier. Veel give-aways. Interessant om te zien hoe een jongerenmerk met Snapchat bezig is.
@timtsj: acteur Tim Hofman. Je moet het zien om het te geloven 😉
@natgeo: National Geographic begrijpt Snapchat … en stuurt je dus mee op reis met fotografen
@cyreneQ: een snapchatkunstenares en -influencer die bekend staat om haar geweldige ‘doodles oftewel Snapchatkunst.
@hva_amsterdam: de Hogeschool van Amsterdam vraagt studenten om je te laten zien hoe het is om aan de Hogeschool te studeren. Leuk en aansprekend concept. Veel interactiviteit: huidige studenten beantwoorden vragen van aankomende studenten. Laagdrempelig.
@shonduras: deze YouTube ster en vriendelijke gast verdient naar verluid bakken met geld door gewoon zichzelf te zijn op Snapchat. Volg hem om te zien met wie hij samenwerkt en hoe hij dat doet.
@huffpost: de redactie van de Huffington Post neemt je mee met vaste items, bezoekjes en redactionele gekkigheid. Voor redacties is Snapchat een uitdaging, want ze zijn altijd op dezelfde plek … dus met gekke formats toch leven in de brouwerij.
@garyvee: dé social media goeroe deelt, tussen de vele airport selfies door, goede tips over marketing, social media en ondernemen
@jeromejarre: Jonge Franse social media ster met waanzinnige invloed, die hij goed gebruikt/gebruikt voor goed.
@gma: de TV show Good Morning America is een aanrader om te volgen. Goede snappers op dat kanaal nemen je mee in het dagelijkse reilen en zeilen van de studio.
@lorealmakeup: L’Oreal begrijpt het. Punt. Werken ook veel met influencers die content maken voor hun kanaal. Het meeste is georiënteerd, maar op een goede manier.
@generalelectric: GE is de koning als het gaat om contentmarketing, ook op Snapchat. Vlieg mee naar vulkanen en energiecentrales.
@redbull: zo moet het, als actiemerk. Spring mee met de snappers met parachute uit het vliegtuig, ga mee over de kop met het stuntteam, alles is mogelijk.
@rtlnieuws: posten nog niet zo regelmatig maar volgen waard
@nosnieuws: duidelijk format voor jonge doelgroep, iedere werkdag de hoogtepunten van het nieuws. Ook hier de uitdaging van een studio: altijd dezelfde locatie vraagt veel creativiteit van de redactie.
@whitehouse: neemt je mee achter de schermen van het Witte Huis maar ook in het speciale vliegtuig met de President Obama mee, op reis. Of deze account onder de volgende president nog zo leuk is…geen idee.
@npozapp: de mensen van Zapp begrijpen waar hun doelgroep zit en wat die doelgroep wil zien.
@eljadaae: ik!
Leren over snapchat
Snapchat marketing is een heel nieuw vak. Maar door de bovenstaande snapchat accounts te volgen krijg je vanzelf ideeën. Goed excuus voor meer tijd met je telefoon! 🙂
- Ik schrijf nog steeds - 1 december 2023
- Verliefd op je AI - 24 oktober 2023
- Blog je nog? - 2 oktober 2023
Geef een reactie