Vandaag had ik wat inspiratie nodig. Ik maak een voorstel voor een potentiële opdrachtgever voor vier trainingsmodules over corporate bloggen en ik zat te diep na te denken. Mijn creativiteit had even input nodig.
Zoals dat gaat in mijn nieuwe twitterwereld dacht ik, ik ga even bij Twitter langs. Even afleiding.
Mijn twitter timeline stroomde direct vol met artikelen (ik volg een paar duizend mensen op Twitter, dus er is altijd iets nieuws te vinden). En heel veel gingen over bloggen. De een na de ander na de een na de ander na de een … na de ander …
Allemaal hadden ze prangend blogadvies.
Dat je niet te vaak moet bloggen.
(ha, ha, ha)
Hoe je moet bloggen. Wat de beste statistieken zijn voor bloggers. Waarom social media belangrijk is voor bloggers. Dat niemand je artikel nog leest (maar het wel deelt op social media zonder het gelezen te hebben).
Ik dacht bij mezelf:
Hoe kan een mens nog opvallen tussen al die verhalen?
Ongelofelijk is het.
Er is zo ontzettend veel te lezen en te bekijken op social media. We lezen en klikken en krijgen al die informatie en al die meningen over ons heen. Het is een woud. Een jungle.
Een content-jungle.
En toch heb ik wat dingen aangeklikt. Ik keek nét op het juiste moment. Het contentgeweld van die andere 23 uur en 45 minuten heb ik gemist. Dat heb ik niet gelezen.
Ik was te kort in de jungle om al die duizenden andere artikelen en blog posts te lezen en foto’s en meningen te bekijken en overtuigd te worden door honderden mensen van duizenden dingen.
Het is eigenlijk een wonder als je gelezen wordt.
Het is een wonder dat jij dit leest, nu, op dit moment.
(leuk dat je er bent, by the way!)
De moed zou er van in je schoenen zakken, he? Als mens met een missie op social media. Of als blogger met een blog.
Het lijkt soms onmogelijk om nog iets te maken waar mensen naar kijken.
Maar dat is het niet.
Bewijs?
>>>> JIJ <<<<<
Je kunt nog wel aandacht krijgen van mensen, online. Alleen zijn er geen gouden regels. Behalve misschien: doorzettingsvermogen. Behalve ook: jezelf zijn. Behalve wellicht: blijven oefenen.
Je kunt best gelezen worden, nog.
Jij bent het bewijs.
- Ik schrijf nog steeds - 1 december 2023
- Verliefd op je AI - 24 oktober 2023
- Blog je nog? - 2 oktober 2023
Dat ‘jezelf zijn’ is volgens mij wel erg belangrijk. Niet ergens over schrijven omdat er nu veel over geschreven wordt. Mensen worden op een gegeven moment ook moe dat er telkens maar over bepaalde onderwerpen geschreven wordt. Veel bloggers die opeens blogtips hebben en dan weer bloggers die klagen over de bloggers die blogtips hebben. Het persoonlijke is dus wel erg belangrijk. Stijl, onderwerpen, lengte van blogs, hoe vaak je blogt….
Ja he. Het is alles samen. Maar laten we wel wezen, het is erg lastig om echt uniek te zijn. Vooral als je er erg je best op doet!
Volgens mij moet je dat dus ook niet doen: je best. Gewoon doen. Niet te veel over nadenken
Mooi! Je hebt helemaal gelijk.
Dankjewel!