Oh nee! Wéér een blog post over bloggen? Ja. Sorry, lieve familie en vrienden en lezers die niets met bloggen hebben.
Maar ik zat:
1) Dit artikel te lezen: How to blog in 2014; en
2) Na te denken over mijn webinar Zakelijk bloggen dat ik binnenkort weer geef voor Frankwatching; en
3) ik had laatst het blog van RTL met plezier en bewondering doorgenomen, dat helemaal in het kader stond van 25 jaar RTL en waarop vele bekende gezichten hun verhaal doen.
Daaruit haal ik dit:
1) “If you want to blog. Blog. Keep it simple. Keep your ideas centralized and always on-the-ready. Be able to track that content and write it out, no matter where you are or how connected you may (or may not) be. To get good at blogging, you have to keep at it… like anything else.”
2) Als je als bedrijf in staat bent om op je corporate blog je collega’s, klanten, leveranciers en andere betrokkenen echt hun eigen stem te geven, heb je goud in handen.
3). Er is nog 1 regel, naast ‘Just do it‘: Houd het persoonlijk. Het kan me niet schelen wat social media adviseurs en social media teams en social media handboeken bedrijven vertellen over zakelijke content en bladiebladiebladie. Als je wat je online doet persoonlijk weet te houden, gaat het je alles opleveren. En als je corporate blijft, niet.
Ik heb gezegd.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Ximaar zegt
Bloggen over bloggen is hetzelfde als een krant waarin de hele tijd over het schrijven van krantenartikelen wordt geschreven. Dat levert bij een krant geen lezers op, omdat niet iedereen journalist wil worden. Maar bij blogs schijnbaar wel, omdat iedereen wel blogger wil worden om vervolgens ook over het bloggen te kunnen bloggen. 😉
Elja Daae zegt
Ja…als je ziet hoe bloggersblogs presteren! Waanzinnig goed. Maar dit blog gaat wel wat verder hoop ik. 🙂