Een blog post over bloggen. Again.

glasinloodOh nee! Wéér een blog post over bloggen? Ja. Sorry, lieve familie en vrienden en lezers die niets met bloggen hebben.

Maar ik zat:

1) Dit artikel te lezen: How to blog in 2014; en

2) Na te denken over mijn webinar Zakelijk bloggen dat ik binnenkort weer geef voor Frankwatching; en

3) ik had laatst het blog van RTL met plezier en bewondering doorgenomen, dat helemaal in het kader stond van 25 jaar RTL en waarop vele bekende gezichten hun verhaal doen.

Daaruit haal ik dit:

1) “If you want to blog. Blog. Keep it simple. Keep your ideas centralized and always on-the-ready. Be able to track that content and write it out, no matter where you are or how connected you may (or may not) be. To get good at blogging, you have to keep at it… like anything else.

2) Als je als bedrijf in staat bent om op je corporate blog je collega’s, klanten, leveranciers en andere betrokkenen echt hun eigen stem te geven, heb je goud in handen.

3). Er is nog 1 regel, naast ‘Just do it‘: Houd het persoonlijk. Het kan me niet schelen wat social media adviseurs en social media teams en social media handboeken bedrijven vertellen over zakelijke content en bladiebladiebladie. Als je wat je online doet persoonlijk weet te houden, gaat het je alles opleveren. En als je corporate blijft, niet.

Ik heb gezegd.

 

 

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

4 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Waarom je persoonlijk en zakelijk niet hoeft te scheiden | Cup of Copyantwoord
23 maart 2016 om 14:04

[…] Elja Daae schreef over zakelijk […]

Online hoort alles bij elkaar: combineer je persoonlijke en zakelijke identiteit – Passie voor SchrijvenPassie voor Schrijvenantwoord
11 november 2014 om 14:39

[…] Elja Daae zei daar iets krachtigs over (maar dan over zakelijk […]

Ximaarantwoord
10 november 2014 om 12:39

Bloggen over bloggen is hetzelfde als een krant waarin de hele tijd over het schrijven van krantenartikelen wordt geschreven. Dat levert bij een krant geen lezers op, omdat niet iedereen journalist wil worden. Maar bij blogs schijnbaar wel, omdat iedereen wel blogger wil worden om vervolgens ook over het bloggen te kunnen bloggen. 😉

Elja Daaeantwoord
10 november 2014 om 17:09
– Antwoord aan: Ximaar

Ja…als je ziet hoe bloggersblogs presteren! Waanzinnig goed. Maar dit blog gaat wel wat verder hoop ik. 🙂

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.