Vandaag ben ik 12,5 jaar getrouwd. Niet dat ik dat wist, hoor. Maar mijn echtgenoot had het in zijn agenda gezet. En daarom verraste hij me gisteren met een dinertje en een nachtje weg. Bloggen is er niet echt van gekomen, gisteren. Maar goed, een goede reden om mijn eigen voornemen te doorkruisen, lijkt me.
Ik merk dat het wel lastig is om er weer helemaal in te komen, dat dagelijkse bloggen. Maar in geval van nood kun je je altijd richten op een oud format: een lijstje met goede artikelen!
In het onderzoek voor mijn nieuwe boek ben ik druk bezig met het kijken naar de volgende fase van social media. Hoe gaan die apps zich ontwikkelen? Wat zijn de kansen? En hoe kan het dat organisaties nog onvoldoende inspelen op die kansen?
Er valt veel over te denken en te lezen, zie hieronder. De toekomst van social media gaat veel verder dan wat voor content we gaan plaatsen en op welk platform …
The social media pardigm shift
In Sounding the alarm: what everyone needs to know about the social paradigm shift (2017( gaat de auteur in op het onderschatten van social media. Ik was onderzoek aan het doen voor een ander artikel, gericht op de C-suite (de bestuurders van grote organisaties) en in hoeverre zij met social media bezig zijn. Vond het wel overtuigend.
Blockchain en social media
Blockchain. Je kunt er bijna niet omheen, net als big data en AI. Ik begin langzamerhand te begrijpen wat het is en hoe het werkt. En ben natuurlijk benieuwd hoe het zich verhoudt tot social media. Vandaar How blockchain can solve social media’s biggest problems.
Decentralisatie van het internet
En tenslotte: Why decentralization matters. Heel belangrijk onderwerp, dat laatst tijdens een ronde tafelgesprek over de toekomst van het internet – zie hier een verslag – ook ter sprake kwam.
Lees ze!
- Ik schrijf nog steeds - 1 december 2023
- Verliefd op je AI - 24 oktober 2023
- Blog je nog? - 2 oktober 2023
Van harte!
(Overigens, wat me opvalt, als je geabonneerd bent, krijg je de volledige artikelen in de mail. Kost je dit niet veel bezoekers naar je website?)
Jazeker. Maar het gaat me niet om bezoekers naar mijn website. Het gaat me er om dat mijn abonnees de informatie krijgen op de manier die hun voorkeur heeft. Principieel ding van me. 🙂