De onwillige contentmaker

wolken_luchtIemand noemde mij laatst ‘contentmaker’.

Ik was een beetje beledigd, eerlijk gezegd.

“Contentmaker”?

Ik ben strateeg, adviseur, innovator, community manager, online enthousiasteling, online ondernemer. Blogger, ja.

Maar ik zie mezelf nou bepaald niet als contentmaker.

Toch had hij wel een punt.

Ik blog iedere dag en af en toe nog ergens anders ook. Ik produceer een webinar of 40 per jaar met alle content die daarbij hoort. Ik ben fanatiek Instagrammer. Ik Twitter. Ik run een wekelijkse twitterchat die iedere week leidt tot honderden tweets. Ik maak af en toe een Storify voor mezelf of voor Frankwatching Webinars. Ik ben actief op Facebook. Ik fotografeer. Ik schrijf boeken.

Ik produceer heel wat content. Hem viel dat op, omdat hij dat zelf niet doet.

Maar iedereen die actief is op social media is een contentmaker.

Iedereen met een twitter account of een facebookpagina is een contentmaker. Iedere blogger, iedere instagrammer is een contentmaker.

Content makes the world go round, tegenwoordig! Wat je ook doet, grote kans dat je ideeën en boodschappen moet overdragen, online.

Je kunt dus maar beter zorgen dat je contentmaker wordt.

Al is het maar als hobby. 😉

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Aleidantwoord
20 november 2014 om 07:53

Leve de content!

Elja Daaeantwoord
22 november 2014 om 20:56
– Antwoord aan: Aleid

Hoezee!

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.