Iemand noemde mij laatst ‘contentmaker’.
Ik was een beetje beledigd, eerlijk gezegd.
“Contentmaker”?
Ik ben strateeg, adviseur, innovator, community manager, online enthousiasteling, online ondernemer. Blogger, ja.
Maar ik zie mezelf nou bepaald niet als contentmaker.
Toch had hij wel een punt.
Ik blog iedere dag en af en toe nog ergens anders ook. Ik produceer een webinar of 40 per jaar met alle content die daarbij hoort. Ik ben fanatiek Instagrammer. Ik Twitter. Ik run een wekelijkse twitterchat die iedere week leidt tot honderden tweets. Ik maak af en toe een Storify voor mezelf of voor Frankwatching Webinars. Ik ben actief op Facebook. Ik fotografeer. Ik schrijf boeken.
Ik produceer heel wat content. Hem viel dat op, omdat hij dat zelf niet doet.
Maar iedereen die actief is op social media is een contentmaker.
Iedereen met een twitter account of een facebookpagina is een contentmaker. Iedere blogger, iedere instagrammer is een contentmaker.
Content makes the world go round, tegenwoordig! Wat je ook doet, grote kans dat je ideeën en boodschappen moet overdragen, online.
Je kunt dus maar beter zorgen dat je contentmaker wordt.
Al is het maar als hobby. 😉
- Be the leader - 8 februari 2025
- Opgeruimd - 7 februari 2025
- Lekker - 6 februari 2025
Leve de content!
Hoezee!