Ik heb gisteren de #PHOT gemist (Photo On Tuesday, een wekelijkse vrije blogopdracht waarbij een foto volstaat – als er maar een mooie titel bij hoort. Dus vandaag alsnog.
Voor wie het niet ziet: dit is een soort vending machine, een snoepautomaat, maar dan gevuld met iPads en fototoestellen en andere gadgets. Prijzige gadgets.
Waarde & merk
Ik weet niet veel van merkwaarde en branding maar ik weet wel dat het vreemd is om iets dat je associeert met veel waarde, en waarvoor je dus ook bereid bent veel te betalen, in een snoepautomaat aan te bieden. Omdat je zo’n automaat associeert met zaken die een lage waarde hebben. Bovendien ontneemt het je als verkoper de kans ontneemt aan upselling te doen (heeft u al een kabeltje/hoesje/extern toestenbord?), een relatie op te bouwen met je klant, en meer.
Indrukken & perceptie
Dat is typerend voor het warenhuis waar dit ding staat, de Macy’s. Dat is een soort V&D zoals die vroeger was. Rommelig. Alles lijkt afgeprijsd te zijn. Ze hebben nooit alles in iedere maat. En ze hebben van sommige dingen een onverklaarbaar kleine, en van sommige dingen een overklaarbaar grote collectie.
Zo hebben ze rekken vol met t-shirts voor jongens in de leeftijd van die van mijn oudste twee. Maar nauwelijks broeken.
De ingang is rommelig, het hele warenhuis is rommelig, je wordt nooit goed geholpen en moet altijd lang wachten, alles lijkt zoals gezegd altijd in de aanbieding en dat geeft ook niet echt een perceptie van ‘waarde’.
Nou ja. Don’t get me started.
Aanname
De vraag is natuurlijk: briljante zet, zo’n automaat [Aanname: mannen die bij Macy’s aan het shoppen zijn geven makkelijk een paar honderd dollar uit aan een gadget via zo’n machine, zo van, ik loop er toch langs, waarom niet, maar zo zijn mannen]. Of oliedom projectje [Aanname: iemand die in de vending machines zit heeft een oom in het management bij de Macy’s en hij heeft die oom deze onzin weten aan te smeren]?
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Roxanne zegt
Op het eerste gezicht dacht ik ‘wat grappig’, maar ik zou zelf nooit op die manier wat kopen. Ik wil het toch even zien of vasthouden, of weten dat het goed zit. En misschien is het ook wel goed, maar toch. Tevens ben ik het met je eens dat je het liefst iets opbouwt met je klant en dat je hoopt dat hij of zij iets meer koopt, een accessoire of wat dan ook. Op het tweede gezicht vind ik het dus een vreemd verschijnsel. Ik ben dan wel weer benieuwd wat de verkoopcijfers zijn en of het werkt.
Elja Daae zegt
Ik had hetzelfde als jij. Je denkt, hee, grappig, impulsaankopen op de mannenafdeling (gadgets). Maar lijkt me toch vrij sterk dat het werkt. En oh, oh, oh, wat zou ik graag de verkoopcijfers inzien!
linda kwakernaat zegt
geen idee, erg he,
zou het eerst in werking willen zien, ik neig naar …Dom idee
die winkel daarenttehen haha
daar moet je toch regelmatig doorlopen , scoren hahaha