Ik begin er langzaam achter te komen wat me tegen staat aan de online business. Nu staat het meeste me juist erg aan, zoals je weet (als je dit blog af en toe leest). Maar ik zie ook dat er dingen mis zijn.
Soms blog ik er over. Zoals hier: Respect is een dingetje, in online marketing.
Maar eigenlijk zit het probleem ergens anders.
Een gedeelte er van beschreef ik van de week in dit artikel op LinkedIn: Waarom managers meer bezig zouden moeten zijn met social media (ipv AI, 3D-printing & IoT).
Ik ging het eigenlijk opnieuw publiceren op dit blog, maar daar houd ik niet zo van. Dus ik zou zeggen, lees het vooral via de link.
Ondertussen broed ik verder op een groter manifest over waar het allemaal om draait in de online wereld. Niet om kostenbesparing.
Maar om mensen. (niet om robots!)
Wordt vervolgd.
Cover photo: JD Hancock, “”The first duty in life is to be as artificial as possible.”, via Flickr, CC BY 2.0
- Ik schrijf nog steeds - 1 december 2023
- Verliefd op je AI - 24 oktober 2023
- Blog je nog? - 2 oktober 2023
Bijzonder. Voor een zorgorganisatie verzorg ik de nieuwsbrief en daar gaat ook de trend richting mens centraal en ook HR is steeds meer ‘human centric’. Gaaf dat die trend nu hier ook gaat inzetten.