Waarom ik blij ben met je uitschrijving voor mijn nieuwsbrief

Wat hoor ik nu?

Heb je je uitgeschreven voor mijn e-mailnieuwsbrief?

En dat terwijl het zo’n leuke is (zeggen mijn abonnees). Het is niet eens een samenvatting van dit blog of opsomming van mijn diensten. Hij bestaat uit verhalen, ideeën en tips die ik niet eerder gepubliceerd heb en die ik speciaal voor jou schrijf, iedere vrijdag. Nou ja – schreef.

(Als je nu al spijt hebt: kijk nog eens in het archief. En je mocht je je vergist hebben met die uitschrijving, kun je je hier weer abonneren.)

Anyway.

Hij groeit niet superhard, die nieuwsbrief van mij. Met name omdat ik er niet genoeg aan doe. Geen goede giveaway, niet genoeg promotie. Maar dat maakt me niet veel uit. Want die nieuwsbrief is er nog niet echt op gericht om geld te verdienen. Ooit wel, denk ik. Maar nu is het vooral een manier om contact te houden met mensen die in mijn online heelal voorbij zweven en om bestaande relaties te verdiepen.

Ik heb dan ook geen behoefte aan het weggeven van een gratis ebook waar honderden mensen op afkomen die verder niets hebben met waar ik over schrijf. Want zelfs als ik in de toekomst producten te verkopen heb, heb ik niets aan een groep abonnees die eigenlijk niets met mij heeft. En die mensen hebben ook niets aan mij.

Nee – het gaat hier om:

Do what you love in the service of those who love what you do.

Ik bouw liever aan een mailingbestand van mensen die weten wat ze aan me hebben en behoefte hebben aan wat ik te bieden heb. Die zich betrokken voelen. Die mijn nieuwsbrief openen en zelfs af en toe terugmailen.

Niet alleen maar omdat zo’n bestand meer waarde heeft. Maar vooral omdat het LEUKER is.

zelf een ebook maken e-mailmarketingHet mag namelijk ook best een beetje leuk blijven, vind ik, nieuwsbrieven. Voor jou als lezer. Maar ook voor mij, als verzender. Heb ik een hele theorie over.

Dat is dan ook meteen de reden dat ik het niet erg vind dat jij je uitschrijft voor mijn nieuwsbrief. Sterker nog, ik ben er blij om. Want – en ik bedoel het niet vervelend – het maakt de hele groep eigenlijk beter. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Bovendien: het maakt het feit dat iemand wél blijft lezen, alleen maar leuker. Ik kan het althans enorm waarderen, die plek op de digitale deurmat. Ik wil hem graag verdienen.

Maar wat ik zeggen wilde: schrijf je gerust uit. Echt. Ik neem het je niet kwalijk. Ik zal je niet achterna zitten met reminders en smeekbedes.

Even goede vrienden. Of eh, niet-vrienden. En dank dat ik toch 1 of een paar keer op je deurmat mocht vallen he? Het ga je goed. En mocht je je bedenken: ik ben er voor je!

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media. Haar 3e boek heet 'Super social'. Het gaat over social media en komt in het voorjaar van 2019 uit. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere 2e vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

6 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Maaike van Kempenantwoord
12 mei 2017 om 12:54

Ja! Ik blijf en ik ben t met je eens.

Uitschrijvens maken je lijst sterker.

Zal mn ooit ingestelde meldingen nog wel eens nalopen. Hoop niet dat die zo dramatisch zijn als die van vele…. 😉

Elja Daaeantwoord
16 mei 2017 om 12:52
– Antwoord aan: Maaike van Kempen

Welke meldingen?

Ximaarantwoord
11 mei 2017 om 10:02

Dan zal je nog blijerder zijn met mij. Ik schrijf me nooit in voor nieuwsbrieven, maar volg een aantal blogs wel redelijk attent via RSS.

Elja Daaeantwoord
11 mei 2017 om 10:20
– Antwoord aan: Ximaar

Ik ben HEEL blij met jou! Want hoeveel mensen nemen nou de moeite om zich op een blog te abonneren via RSS en om comments achter te laten?? Beter kan een blogger het niet wensen met zijn of haar lezers 🙂

Henkantwoord
10 mei 2017 om 22:42

Geen haar op mijn hoofd! Ik blijf.

Elja Daaeantwoord
11 mei 2017 om 10:21
– Antwoord aan: Henk

Hahahaha! PHEW Henk.

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.