Waarom IEDER bedrijf een bedrijfsblog moet hebben: 5 redenen

imageIeder bedrijf (en ik bedoel echt IEDER bedrijf! Ook het jouwe…) zou moeten bloggen. Waarom? 5 Overtuigende redenen:

1.    Bedrijfsbloggen: je kunt niet anders

In de wereld van vandaag, waar klanten toegang hebben tot alle informatie die ze willen, verwáchten ze ook informatie. Potentiele klanten willen zien dat je bij de tijd bent, dat je hen iets te bieden hebt, dat je in beweging bent, dat er wekelijks iets nieuws te vinden is op je website. Bedrijven hebben weblogs. Punt.
Nog beginnen? Zie dit artikel: „How to write an effective business blog” voor goede basistips.

2.    Een bedrijfsblog geeft je bedrijf ’smoel’

Mensen doen graag zaken met mensen. Een weblog is een kans om je bedrijf een gezicht te geven. Hoe? Bijvoorbeeld door te schrijven over  de mensen ’achter’ je bedrijf, over jouw vakgebied, en wat ’het bedrijf’ nu eigenlijk denkt over die ontwikkelingen.
Meer input nodig? Nog 44 manieren waarop je als bedrijf een blog kunt gebruiken.

3.    Een bedrijfsblog maakt je bedrijf nieuws-waardig, en je klanten nieuws-gierig

Het idee van websites die statisch zijn en hetzelfde blijven, is achterhaald. Jouw bedrijfsblog geeft aan dat er dingen gebeuren, beweging is, steeds nieuwe informatie te halen valt. Dat je steeds opnieuw waarde toevoegt aan het leven van je lezer – je potentiele klant of stakeholder.
Geen inspiratie? Zie dit artikel: 5 blog post ideas when you have no idea what to write about.

4.    Een bedrijfsblog vergroot de vindbaarheid van je bedrijf

Een bedrijfsblog kan je helpen om beter gevonden te worden in de zoekmachines. Zoekmachines letten steeds meer op ’content’ – op inhoud van websites. Veel, goede, nieuwe, actuele, gerichte inhoud helpt je bedrijf om beter gevonden te worden in de zoekmachines.
Zie deze reeks artikel: serie artikelen over SEO & bloggen (deel 1, zie onderaan artikel voor rest).

5.    Een bedrijfsblog is een extra verkoopkans

Ieder artikel dat je schrijft is een kans om je klanten te laten weten dat jouw bedrijf expertise in huis heeft. Dat jij de vragen die jouw klant heeft, kunt beantwoorden. Ieder artikel is een kans om je potentiele klant op te roepen om je te benaderen, direct te kopen, informatie aan te vragen, zich aan te melden voor de nieuwsbrief, de rest van de website te bekijken. Kansen op verkoop, kortom.

Overtuigd van bedrijfsbloggen? Deel je ervaring

Nog meer redenen nodig om een blog te beginnen? Of juist een toevoeging aan deze 5 redenen? Ik wissel graag met je van gedachten. Mail me op info@oszinte.com, of laat een commentaar achter onderaan dit artikel!
PS Ieder maandagavond vindt om 20:00 op twitter een twitterchat speciaal over (professioneel) bloggen: #blogpraat. Meedoen is eenvoudig: lees er hier meer over.

Photo: laurakgibbs

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Deel uw mening

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.