Nieuwsbrieven zijn belangrijk. Dat weet iedereen. Toch? Email heeft nog steeds een hoge attentiewaarde, mits je echt iets leuks te bieden hebt en mensen ook weten dat je iets interessants te bieden hebt. Het is iets dat je moet opbouwen, dat vertrouwen.
In mijn geval schrijf ik gewoon iedere week een stukje over wat me bezig houdt op het gebied van online marketing, social media of ondernemerschap. En ik voeg waar mogelijk wat links toe naar interessante artikelen. Je vindt het hele archief hier. Hoef je je niet eens voor te abonneren.
Nieuwsbrieven vragen om volhouden
Het punt is dat het af en toe best lastig is om het schrijven van zo’n wekelijkse nieuwsbrief vol te houden. Helemaal als je geen vast format hebt (duh) en als je altijd alleen unieke content creëert. Ter vergelijking: veel (ouderwetse?) nieuwsbrieven bestaan uit een verzameling links naar producten en diensten, links naar blogartikelen elders en korte stukjes over aanbiedingen die naar landingspagina’s verwijzen. Maar dat soort nieuwsbrieven vind ik niet leuk om te krijgen en ook niet om te ontvangen. Dus.
Ik had de afgelopen week een belachelijk drukke week. Ik heb nog nooit zoveel presentaties en workshops gegeven in 10 dagen. Zaterdag begon het, morgen (zaterdag) nummer 5, maandag 6 en 7. Geloof ik. Af en toe moet ik even in mijn overzicht kijken om het zeker te weten.
Daarnaast had ik sinds vorige week vrijdag griep. Dus de helft van vrijdag en zondag lag ik in bed. Te stressen over mijn presentaties. 🙂
Onder druk wordt alles vloeibaar.
Nee, vergeet die analogie maar. Bah. Te toepasselijk.
Slachtoffers
Ik bedoel, het gaat allemaal super en het was een topweek vol interessante mensen en het is allemaal nog niet eens afgelopen! Maar de week had ook wat slachtoffers. Zoals bijvoorbeeld de videocursus die ik wil doen. Het bijwerken van mijn nieuwe online training naar aanleiding van feedback van een groep superlieve aardige slimme testgebruikers. En mijn nieuwsbrief.
Meestal heb ik hem al dinsdag of woensdag, maar uiterlijk donderdagochtend, klaar voor verzending op vrijdagochtend. Dus vanochtend skipte ik mijn wekelijkse zwemsessie om toch nog voor 10:00 mijn nieuwsbrief af te hebben. Het lukte. Met moeite.
En toch is het goed
Maar weet je dat dat eigenlijk heel goed is? Het is goed omdat ik weet dat er mensen zijn die hem lezen. Dat er zelfs mensen zijn die iets van zich laten horen als ik hem niet (op tijd) verstuur.
Er is geen groter compliment denkbaar.
Dus het voelt geweldig om te stressen over die nieuwsbrief en hem ondanks een rare week toch de deur uit te doen. Die nieuwsbrief? Die is gewoon heel goed voor mij. Gun ik jou ook!
PS Wat zeg je? Of je je kunt aanmelden? NATUURLIJK! Graag! Kan hier.
PS Het is net als met bloggen. Ik had deze week geen zin om te bloggen. Een paar dagen was ik ook echt te ziek om te bloggen. Maar verder is het toch mooi aardig gelukt. Net als vandaag. Ha. Voelt goed.
- Ongeluk - 8 juni 2023
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
Geef een reactie