Ik was net even bij mijn lokale Office Depot. Weet je wel, zo’n kantoorartikelenwinkel. Heb je echt overal, in de VS, en deze zit vlakbijk.
‘Mijn’ Office Depot heeft net een hele transformatie aangegaan. Nou ja, aan de buitenkant dan. Er stond eerst een hele gekke, lelijke, betonnen overkapping over de parkeerplaats. En nu is er een prachtige open parkeerplaats voor in de plaats gekomen. Met mooie boompjes, siergrassen, ingewikkelde rijrichtingen, van die schuine parkeerplekken (een beetje Frans op de een of andere manier) en prachtig nieuw zwart beton.
Helaas, helaas, het blijft bij de buitenkant. Sowieso heb ik geen medewerker gesproken terwijl ik vrijwel de enige klant in de zaak was (wie gaat er nou ook kantoorspullen kopen op zaterdagavond om 20:00?). En toen ik naar de kassa ging, werd ik op onvriendelijke wijze gewezen op de desk van het copycenter waar ik geacht werd af te rekenen. Er stond een andere klant aan de balie maar ik moest toch afrekenen, terwijl zij daar stond. Wat toch een beetje vreemd voelt, de balie delen.
En ik moest twee keer mijn pasje door de automaat halen en pinnen en toen ik vroeg waarom werd de kassiere chagrijnig.
Ik ook. Het is grappig hoe kleine dingen grote invloed hebben. Ik liep geirriteerd naar buiten, en ik wist niet precies waarom. Misschien omdat er geen lachje af kon. Omdat het was alsof ik had moeten weten waar ik moest afrekenen. Omdat er geen blijk van ‘ik hoor u/je’ kwam toen ik mijn telefoonnummer opnoemde i.v.m. mijn klantenkaartnummer.
Ik liep naar buiten en dacht: wat is het toch funest als je als bedrijf wel geld steekt in de buitenkant, maar niet in de binnenkant: je mensen. Dan krijg je chagrijnige medewerkers. En dan gaan je klanten volgende keer wel even naar een andere winkel om hun spullen te halen.
Nou ja! Ik heb mijn stiften en kleurboek binnen, en daar ging het om (kalender aan het maken voor de jongens zodat ze kunnen zien wat er de komende weken allemaal te gebeuren staat en wanneer).
- Be the leader - 8 februari 2025
- Opgeruimd - 7 februari 2025
- Lekker - 6 februari 2025
ik loop weg uit zo’n winkel!
Ik ben nl de klant en ze verdienen aan mij, desnoods bestel ik het wel via internet, maar ik vertik het om me zo te laten behandelen!