
Ik las een bericht op LinkedIn, van de week, van iemand die ik ken. Eerstegraads netwerk, ja. Niet dat ik iedereen uit mijn eerstegraads netwerk ken! Maar dat is een andere discussie.
Ik denk dat het hele bericht een reactie was op een discussie binnen het vakgebied van die persoon of misschien een discussie in de media. Maar dat stond er niet. Het was daarmee ook meteen een beetje een bericht voor ingewijden. Toch was ik geintereseerd. Er sprak passie uit.
Maar het was zo’n bericht dat geen voldoening geeft. Een beetje zoals avondeten bij de McDonalds: het is even lekker maar je hebt al snel weer trek.
In dit geval legde het bericht uit dat een bepaald thema belangrijk was en waarom het belangrijk was. Maar daarna hield het op.
Dis belangrijk. Punt.
Er was geen conclusie, geen oproep, geen vraag om reacties en geen aankondiging van wat de auteur aan het probleem ging doen.
Ik moest denken aan wat ik ooit leerde van Cecile: dat je als je conversie wil moet je je social media bericht niet starten met informerende zinnen waar niemand het mee oneens kan zijn.
“AI kent veel risico’s maar ook veel kansen.”.
“De huizenmarkt blijft krap de komende jaren.”
Ik maak me er ongetwijfeld regelmatig schuldig aan. Ik weet niet hoe dit heet in copy writing, van die berichten die de discussie meer doodslaan dan aanwakkeren en die je niet oproepen om iets te doen. Zelfs niet om te reageren.
Het deed me denken aan het poneren van een mening.
po·ne·ren (poneerde, heeft geponeerd) 1stellen, naar voren brengen: een stelling poneren
(bron)
Dit is belangrijk! Hierom! Dus!
Punt.
Ik ga toch ook maar wat beter opletten op wat ik schrijf op LinkedIn, denk ik.
Of hier! (al is het hele doel van dit blog om te poneren … toch ben ik blij als jullie reageren … dus tsja …)
124/1000
PS de foto is van het luxe cruisschip waar ik vorig jaar met mijn familie mee op reis was op uitnodiging van mijn vader. Iedere dag een nieuwe mat in de lift met daarop de dag. Misschien omdat je anders niet meer wist welke dag het was? Het doet me denken aan poneren en aan het verkondigen van algemeenheden: HET IS VRIJDAG. En toch vond ik die mat leuk!
- Toekomstmuziek - 7 juli 2025
- Kat - 4 juli 2025
- Keek op de week - 3 juli 2025
Ontdek meer van Elja Daae
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.
Kortom, stop met open deuren intrappen, ook al sta je in de lift van een cruiseschip.
Haha, ja, zoiets is het wel denk ik! Ik denk dat het cruiseschip het doet omdat de dagen erg op elkaar gaan lijken als je op zo’n schip zit.
Misschien wilde de auteur reageren op iets dat in de media gezegd was? Dat het een reactie was, dus echt een statement of eigenlijk een weerwoord? Maar omdat ik niet weet waar het een reactie op is, lijkt het inderdaad een open deur.
Dan wist je zeker dat er een frisse mat lag? Leuk idee!
Je kunt ook de oude mat stofzuigen lijkt me 🙂 maar idd, iedere dag een andere mat!