Amerikaanse doelgroepmarketing: stofzuigers voor dierenliefhebbers

Mooi stukje Amerikaanse doelgroepmarketing zag ik vanavond op televisie. De reclame draait om een mevrouw die een ’day care’ voor honden heeft. Vrolijk geeft ze de honden een standje voor het plassen op haar witte (!) tapijt.

Gelukkig heeft ze de ProHeat 2X Select Pet stofzuiger, die niet alleen twee rijen borstels heeft, maar ook heter wordt dan alle andere stofzuigers (!). Deze stofzuiger zuigt zo goed, dat je kunt ZIEN dat hij schoonmaakt. Best handig voor een hondencréche met witte vloerbedekking.

Doelgroepmarketing

Prachtig bedacht van Bissell (www.bissell.com). Bissell maakt stofzuigers, diepzuigers (vrij vertaald), bezems en ander schoonmaakgereedschap. Hun producten kun je zien per product categorie, maar ook per ’lifestyle’. De allergie-controle lifestyle, de dierenliefhebber lifestyle, de groene lifestyle en de simpele schoonmaak lifestyle.

Prijsvraag voor je doelgroep

Om terug te komen op de stofzuiger voor dierenliefhebbers, wat een mooie doelgroepmarketing. Geen gewone stofzuiger, maar een voor mensen die honden, katten en hoogpolig licht tapijt hebben! En hij heet nog ’speciale huisdierenstofzuiger’, ook (…). Dat is dan ook de reden dat de „MPV” groots wordt gepromoot in alle mogelijke media.

De MPV: de Most Valuable Pet Phote Contest. Iedere week verkiezing van het dier van de week, gespreid over meerdere maanden. En wat kun je winnen? Precies. Een echte Bissell Diep Stofzuiger ontwikkeld voor huisdieren (…).

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Deel uw mening

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.