Mooi stukje Amerikaanse doelgroepmarketing zag ik vanavond op televisie. De reclame draait om een mevrouw die een ’day care’ voor honden heeft. Vrolijk geeft ze de honden een standje voor het plassen op haar witte (!) tapijt.
Gelukkig heeft ze de ProHeat 2X Select Pet stofzuiger, die niet alleen twee rijen borstels heeft, maar ook heter wordt dan alle andere stofzuigers (!). Deze stofzuiger zuigt zo goed, dat je kunt ZIEN dat hij schoonmaakt. Best handig voor een hondencréche met witte vloerbedekking.
Doelgroepmarketing
Prachtig bedacht van Bissell (www.bissell.com). Bissell maakt stofzuigers, diepzuigers (vrij vertaald), bezems en ander schoonmaakgereedschap. Hun producten kun je zien per product categorie, maar ook per ’lifestyle’. De allergie-controle lifestyle, de dierenliefhebber lifestyle, de groene lifestyle en de simpele schoonmaak lifestyle.
Prijsvraag voor je doelgroep
Om terug te komen op de stofzuiger voor dierenliefhebbers, wat een mooie doelgroepmarketing. Geen gewone stofzuiger, maar een voor mensen die honden, katten en hoogpolig licht tapijt hebben! En hij heet nog ’speciale huisdierenstofzuiger’, ook (…). Dat is dan ook de reden dat de „MPV” groots wordt gepromoot in alle mogelijke media.
De MPV: de Most Valuable Pet Phote Contest. Iedere week verkiezing van het dier van de week, gespreid over meerdere maanden. En wat kun je winnen? Precies. Een echte Bissell Diep Stofzuiger ontwikkeld voor huisdieren (…).
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie