TikTok. De app die het snelst groeit van alle social media apps, maar ook het meeste onder vuur ligt. Als (kritische) fan van het platform leek het me goed om nu eens op een rijtje te zetten waarom overheden, privacy activisten en anderen over de hele wereld zich druk maken. Voordat ik dat doe, wel nog even dit: ik ben gek op TikTok. Er is geen app waar ik zo makkelijk zo veel tijd doorbreng. En geen app waar ik zoveel lol om heb als TikTok. TikTok's slimme algoritme zorgt dat ik een non-stop voorraad grappige, herkenbare en interessante video's te zien krijg. En is gewoon fijn. TikTok laat …
Je kind op TikTok? Dit kun je als ouder doen om je kind beter te beschermen
TikTok is een geweldige app. Maar er zijn ook gevaren. Gelukkig zijn er meerdere manieren waarop je je kinderen kunt beschermen. Waaronder het koppelen van hun TikTok account aan het jouwe. Ik ben dol op TikTok. En als social media expert (die bedrijven o.a. TikTok-cursussen geeft) ben ik niet de juiste persoon om je te overtuigen van het gevaar van TikTok. Ik vind het een geweldige, creatieve app waar ik veel plezier aan beleef. Ik zie TikTok vooral als een app waar kinderen en jongeren nieuws volgen, dingen leren, informatie over hun hobby's vinden, dansjes doen en plezier maken. Maar …
Continue Reading overJe kind op TikTok? Dit kun je als ouder doen om je kind beter te beschermen →
Een praktische Instagramstrategie in 5 stappen (voor groei en engagement)
Wil je aan de slag met je Instagramstrategie? Werk je voor een organisatie die nu eens wil gaan groeien op Instagram? Zoek je naar meer continuïteit of betere content? Wil je organisatie Instagram gaan inzetten voor arbeidsmarktcommunicatie? Wat je doel ook is, met een goede Instagramstrategie kun je zorgen voor meer volgers en voor meer bereik. Een een stukje rust voor jou als beheerder 😁 Instagram is geen makkelijk platform om op te blijven groeien, ook al doen de vele influencers die er succesvol zijn anders vermoeden. Als je als bedrijf probeert om met je Instagramaccount nieuwe …
Continue Reading overEen praktische Instagramstrategie in 5 stappen (voor groei en engagement) →
Social media contentmodel gezocht
Wat is nou een goed contentmodel voor social media? Bestaat er ergens een framework dat je over een bestaande strategie kunt leggen? Hoe zorg je dat social media aansluit op je overall boodschap en doelstelling? Ik zoek antwoorden. En ik bedacht dat ik jou daar net zo goed in mee kan nemen. Op zoek naar een social media contentmodel waar iedereen mee uit de voeten kan. Toen ik laatst iemand hoorde over 'hero hub hygiene' raakte dat een (geirriteerde) snaar. Altijd als het over een social media strategie gaat en mensen komen aan met zo'n 'framework' denk ik bij mezelf dat het niet …
Instagram video afmetingen 2022
Op zoek naar de beste Instagram video afmetingen? Dan ben je snel klaar. Want er is eigenlijk nog maar 1 video size die goed werkt op Instagram. De afgelopen jaren had je veel verschillende mogelijkheden als het ging om de video afmetingen die je op Instagram kon gebruiken. De Instagram video size chart liet eigenlijk alles toe: Vierkante video (1:1)Liggende video (16:19)Portret video (4:5)Staande video (9:16) Je kon ze allemaal kwijt als video in een gewoon 'bericht', behalve de staande video. Die kon alleen in stories. Maar dat is nu anders. Welke afmeting moet je Instagramvideo …
De hero hub hygiene contentstrategie voor social media
Hero, Hub, Hygiene: als je in social media werkt is er vroeger of later iemand die er over begint als oplossing voor je contentplanning. Het is 'een simpel framework om je content te plannen', en werd ooit bedacht door Google. Maar of je dat nu overal kunt gebruiken? Wat is het en wat heb je er eigenlijk aan? Ik ben er even voor je ingedoken. De eerste keer dat iemand tegen mij over Hero Hub Hygiene begon, schrok ik een beetje. Hij ging er van uit dat ik wist wat het was. En dat ik het zou gebruiken in een presentatie voor zijn collega's die moesten leren Instagrammen. Uit de manier …
Continue Reading overDe hero hub hygiene contentstrategie voor social media →