Ik was Mischa Coster’s artikel aan het lezen over ‘Social Media strategie in 17 stappen’ – een aanrader omdat het zowel de stappen in een social media strategie uitlegt, als praktische hints en tips geeft. Met name was ik onder de indruk van hoe hij aangeeft (en zelfs schematisch weergeeft) hoe het er in je social mediastrategie om gaat wat nu de kern is.
De kern: achtergrondinformatie voor je doelgroep
Je hebt een goede site nodig die zoals Mischa zegt je ’waardepropositie verduidelijkt/ondersteunt/concreet maakt’. Zonder een dergelijke ’kern’ mis je kansen, en mist je doelgroep informatie.
Een website of blog of facebookpagina geeft je de kans om achtergrondinformatie te geven. En meer – je kunt uitgebreider praten over je diensten en producten, aanmeldformulieren aanbieden, bijvoorbeeld voor je emaillijst, en het is een kans om meer waarde te bieden aan je bezoekers (potentiele klanten).
Andersom geven sociale netwerken je de kans om meer bezoekers te trekken naar je bestaande website. Je bereikt meer mensen binnen je doelgroep, je krijgt meer kansen, en bent meer te zien via zoekmachines.
Niet het gewenste resultaat? Verander van strategie
Dat brengt me op het punt dat ik eigenlijk wilde maken. Als je resultaten tegenvallen, bijvoorbeeld het bezoek op je website, of het aantal klanten dat je krijgt, moet je iets anders proberen.
Onlangs wees iemand mij op een simpel feit: als het resultaat niet is wat je wilt, moet je een andere aanpak proberen. Wat je doet werkt niet, dus je moet het anders doen. Van richting veranderen. Iets anders proberen. Een nieuwe aanpak bedenken en uitvoeren.
Nieuwe acties brengen nieuwe resultaten, en als het gaat om je zaak, kan een nieuwe (social media) strategie nieuwe resultaten opleveren. Mijn voornemens: een ebook, slimmer omgaan met informatie zodat ik minder tijd kwijt ben aan Twitter, en artikelen meer (geautomatiseerd) publiceren op meerdere websites.En jij? Wat ga jij anders doen om meer resultaat te krijgen?
- Blog of column? Over wat je wel en niet mag bloggen van jezelf - 24 maart 2025
- Raar - 23 maart 2025
- Zonder - 22 maart 2025
Geef een reactie