Ik weet niet wat ik in mijn LinkedInprofiel moet zetten.
Bij de omschrijving, weet je wel? Die je naast iemands naam ziet.
Normale mensen hebben daar staan (ik noem even mijn functietitels uit mijn vorige leven, toen ik nog normaal in loondienst was)
- Junior productmanager
- Junior product developer
- Sales consultant
- Business development executive
- Projectsecretaris Aanbestedingen (tsja, was tijdelijke functie. Eigenlijk stond er ‘uitzendkracht’)
Maar mijn carrière is niet normaal en mijn kennis ook niet en mijn bezigheden zijn veel te gevarieerd voor zo’n zinnetje.
Ik heb dat probleem overigens ook als mensen me vragen wat ik doe. Dan begin ik een heel verhaal. Ik ben niet kort van stof, vrees ik.
Het is de jurist in mij.
(ik ben het echt, jurist, wist je dat? Mr. E.K. Daae, tot uw dienst)
Die wil volledig zijn. Die vindt dat alles genoemd moet worden.
- Adviseur
- Auteur
- Spreker
- Eigenaar
- Founder
- Partner
- Trainer
- Blogger
Ik heb nu staan – zie screenshot – “Blogt, spreekt, adviseert en onderneemt at Elja Daae Marketingadvies & Frankwatching Webinars”.
Maar ik ben er niet meer tevreden over.
Het is te lang en het is te vaag en het KNALT niet.
Misschien iets als:
- Eigenaar @ Elja Daae Marketingadvies (bleh)
- Founder/partner @ Frankwatching Webinars (leuk maar dekt lading niet)
- Online business development adviseur, spreker en auteur
- Owner @ eljadaae.nl
- Blogger @
- Speaker, author & blogger @ Elja Daae Marketingadvies
- Speaker, author & blogger @Elja Daae Marketingadvies | Founder & Frankwatching Webinars
Dit is het soort omschrijvingen dat ik veel tegenkom op LinkedIn. Maar ik denk dan altijd: wat is dat, “@ pietjepuk communicatie”? “@ zoenzo advies”? “@ Jantjetruusje coaching”? Wat zegt dat nou? Hoe weet ik nou wat die mensen uniek maakt, wat ze kunnen, voor welk probleem ik ze in kan schakelen?
De hamvraag is natuurlijk:
Wie zit er op LinkedIn?
Wie moet ik overtuigen en waarvan moet ik hem of haar overtuigen?
LinkedIn biedt me bij iedere update, iedere ‘like’, iedere blog post, een kans om bij mijn netwerk in zicht te komen met naam en omschrijving. En dat netwerk is best groot, want ik zit al meer dan 10 jaar op LinkedIn. Allemaal potentiële opdrachtgevers, partners, collega’s.
De vraag is hoe je in beeld wilt zijn bij al die mensen, die je al jaren niet gesproken hebt.
Ik wil graag in zo’n 5 woorden laten weten wat ze aan me hebben.
Suggesties welkom, blogvrienden.
PS Voor wie het zich afvraagt: ik heb de screenshot bovenaan deze post bewerkt in Canva. Een waanzinnige, grotendeels gratis, fotobewerkingstool. Aanrader. Ze hadden me laatst benaderd voor een (onbetaalde) link maar ik dacht, poeh, niets er van. Maar ik moet toegeven: wauw! Een kijkje waard.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Jeroen Vissers zegt
Of dat je op een formulier gevraagd wordt om je beroep in te vullen. En je daar maar 17 puntjes ruimte voor krijgt … Heb me er zelf maar gewoon bij neergelegd dat ik die 5 woorden voor LinkedIn nooit zal vinden.
Elja Daae zegt
Ja precies!! Dat! Hoe doe je dat?? Wat BEN je? 🙂 Ik kreeg de suggestie om te benoemen wat me drijft ipv wat ik ben. Maar ook daar ben ik al een week over aan het nadenken.
Paula Kleisen zegt
Een herkenbaar probleem! Misschien moet je je afvragen op welke termen je gevonden wilt worden?
Elja Daae zegt
Goed punt. Hmmm. Nog zo’n vraag waar ik geen antwoord op heb.
Charlotte Meindersma zegt
Zolang je er maar geen eigenaar of founder of CEO (ja echt, ook bij eenmanszaken/ZZP’ers) neerknalt, vind ik alles best. Bedoel, schattig dat iemand ergens eigenaar van is, maar de eigenaar helpt je meestal niet. Ik wil bij de uitvoerende zijn, graag. En eigenaar zegt niets over wat je doet. Ik zou er vooral een ‘functie’ kiezen waar je veel aandacht op gevestigd wil hebben of waar je juist al veel mee verdient/meest bekend om staat. Dan herkennen mensen je tenminste ook.
Elja Daae zegt
Ja…slim…en functie waar mensen je al mee kennen…! Moet ik weer even over nadenken.