Ik post een quote die me opviel deze week. En een link. Hop. Leeswerk!
(ik dook deze week voor een presentatie ook in mijn oude sprookjesboeken. Daar heb ik er heel veel van, sprookjesboeken, realiseerde ik me. Ik verslond ze als kind. Ik ben nog aan het nadenken over wat dat over mij zegt en hoe me dat heeft beïnvloed)
Over de kracht van Instagram voor bedrijven
Ik was al enthousiast over Instagram voor bedrijven. En zie, nu het bewijs. Omdat bedrijven altijd een bewijs willen, he, in de vorm van cijfers:
(L2) believes brands holding their breath for access to Instagram e-commerce are missing the picture. The real opportunity lies in incorporating Instagram onto product pages, rather than vice versa. L2 findings provide evidence that those who interact with a piece of user-generated content featuring their product on the path to purchase are more likely to purchase an item. The boost in conversion can reach up to 9.6%.
Twitter voor overheden
Ik heb de laatste tijd een focus op Twitter voor overheden. Wat zijn goede voorbeelden? Wat doen overheidsorganisaties daar? Komt omdat ik tijdelijk een opdracht doe voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Zo ga ik heel anders kijken naar zo’n medium. En van de week kwam ik in een artikel (zie volgende punt) de eerste tweet van de CIA tegen. Geweldig. De feed is de moeite waard om te bekijken.
We can neither confirm nor deny that this is our first tweet.
— CIA (@CIA) June 6, 2014
Als ieder bedrijf social media gebruikt, moeten wij ook.
Het is niet makkelijk om als organisatie te bepalen op welk medium je aanwezig moet zijn. De social media gekte slaat toe en alles lijkt interessant. Ik ben van mening dat het goed is om dingen te proberen. Maar ik begin te zien dat je dat soms gewoon op individueel niveau moet doen en niet direct als bedrijf, tenzij dat bij je organisatie past (zoals bij Frankwatching).
“Jumping on too many social channels is a waste of valuable time and resources. Figure out which platforms your target audience actually uses, and focus on those by actively participating and creating relevant, frequent content. Forget about the others. If you can’t do them right, you’re better off not doing them at all.”
Hier de link naar het artikel.
Visuele content helpt mensen je boodschap beter te begrijpen
Het is best even omschakelen, van tekst naar foto’s en video en infographics, als je content aan het delen bent als organisatie. Maar je moet wel.
“What visualization does is solve problems for people. The attention span for your average adult is no more than a couple of minutes. Visualizing content allows readers/viewers to take in content in a much shorter amount of time. This is your opportunity if you’re a content marketer. People want answers, and most of them don’t want to sift through a 2,000-word blog post to get the gist of it. If you can consistently create visualized content, you’ll be two steps ahead of most of your competitors.”
Hier het artikel. (mooi blog, dat Kiss Metrics!).
Terugkomen op je beslissing moet kunnen
Ik las dit artikel. Ik vond het wel sterk. Het gaat over HP, waar eerder aangekondigd werd dat er een supercomputer ontwikkeld werd. En waar nu op teruggekomen wordt. Het pad ligt anders, hebben ze besloten. Het komt transparant en sterk over.
“We’re doing what we can to keep it working within existing technology.”
Ze zijn niet de enige!
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie