Ik zat te staren naar een leeg scherm.
“Voer hier de titel in”.
Wat zou je anderen nou aanraden, Daae, als ze zo naar een leeg scherm zaten te staren?
Nou, naar Google natuurlijk. En dan een zoekwoord intypen gevolgd of voorafgegaan door ‘hoe kan ik’ of ‘ik wil’ of ‘waarom’.
Aangezien ik al sinds vorige week nadenk over Twitter en twitteren en corporate twitter accounts voer ik dus in: “hoe zakelijk (twitteren)”
Grappig hoor. Dan doe je direct inspiratie op. Frankwatching op 1, Twittermania ook een paar keer. Maar ook een hele oude Google+ post van iemand (?) en een pdf (?).
Ook grappig, eigenlijk, dat er geen twitterresultaten tussen staan. Ik bedoel, logisch, maar ook weer niet.
Ik verdiep me voor een nieuw boek in zoekmachine-optimalisatie. Overal raadden experts je aan om eens te kijken wat je concurrenten doen, wat hun paginatitels zijn, wat hun meta descriptions zijn, hoe oud hun site is, etc.
Dat dat klopt, zie je meteen: er staan op die eerste pagina een heleboel ‘oude’ resultaten. April 2012. Augustus 2012.
Ook opvallend: je kunt als individuele blogger behoorlijk goed scoren als je je google authorship goed hebt geregeld: je fotootje bij al je blog posts. Op zo’n pagina kun je ook heel goed zien dat zoiets goed werkt. Je oog wordt er meteen naar toegetrokken. En hoe persoonlijk de omschrijving, hoe sneller je klikt!
Kijk. Zo leidt een gebrek aan bloginspiratie gewoon weer tot een nuttig rondje langs de velden…
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Peter Pellenaars zegt
Bij gebrek aan bloginspiratie pak ik een boek en ga lekker lezen. Dan komt soms de inspiratie alsnog, ofwel ik vergeet compleet dat ik wilde gaan bloggen.