Hoe doen jullie dat eigenlijk, overzicht houden?
Ik heb overal lijstjes. Ook in mijn hoofd. En in Evernote. En in google docs.
Mijn Google Docs lijstje is nieuw. Heel gedetailleerd alle dingen die ik moet doen rondom Frankwatching Webinars. Er komt zo ontzettend veel bij kijken, ongelofelijk. Over zo veel kanalen en systemen ook. En met zo veel partijen.
Zonder lijstje ben ik (en iedereen) het overzicht kwijt.
Maar ja, een lijstje is 1 ding, prioriteit een tweede!
En realistisch plannen een derde. 🙂
En dan heb je nog het verschil tussen dingen die je gewoon even moet doen (operatie) en dingen die je moet maken (creatie) en dingen die je nog goed moet doordenken (strategie).
Ga er maar aan staan.
Dan zijn er nog de dingen voor de korte termijn vs de lange termijn, de dingen die je al tijden voor je uitschuift, de privédingen, de dingen-die-horen-bij-in-het-buitenland-wonen, de goede voornemens. De boodschappen. De schooldingen.
Pffff.
Ik ben even klaar met mijn actielijst-dingen-afvinken voor vandaag.
Als ik maar gewoon blogdingen blijf doen, komt het allemaal goed…!
- Loki - 16 januari 2025
- In debat met jezelf - 15 januari 2025
- Vroeger - 14 januari 2025
aleid zegt
Evernote voor prive (samen met mr husband), op het werk gebruik ik de electronische agenda met handige to-do functie en dan nog mijn ouderwetse papier agenda waar ik beiden in combineer…. (old skool dead tree version 1.0)
Peter Pellenaars zegt
Op het werk gebruik ik One Note plus een aantekenboek waar ik dagelijks met de hand geschreven notities vastleg. Op de maandagochtend kijk ik dit door en bepaal de top-3 activiteiten voor de week die zeker gedaan moeten worden. De rest is bonus.
Thuis hanteer ik niet echt een systeem. Het is tenslotte geen werk.