Dat Amerika het land van de marketing is, zie je het beste bij de schappen met thee, wasmiddel, ontbijtgranen en tijdschriften.
Vooral de rekken met tijdschriften bij een grote vestiging van boekhandel Barnes & Noble, zijn een prachtig lesje in doelgroepen en niches.
Ik bedoel maar:
iPad voor senioren. Slimme niche. Niet voor niets op een prominente plek.
Where women create! Oftewel, een magazine helemaal vol plaatjes van kantoren en de mensen die er ‘creëren’. ‘Inspirerende werkplekken van buitengewone vrouwen’. Zie je de mogelijkheden? ‘Inspirerende werkplekken’. Inspirerende werkplekken van vrouwen. Inspirerende werkplekken van gewone vrouwen. Yayyy!
Gezichten maken? Nee: gezichten maken als mixed media portraits. Ik denk dat het gaat om schilder- en tekentechniek. ‘Draw expressive characteristics’. Als je dan wil tekenen, dan het liefste natuurlijk expressieve karakteristieken! Ken je doelgroep.
Een van mijn favorieten. Handgemaakte | Folkloristische kunst | Geïnspireerd door een lang vergeten era. Wauw.
Cigarenliefhebbers, unite. Je kunt net zo cool zijn als sigarenliefhebber Robert. Wat zou hij roken? Jij kunt dat ook!
De meest ongelofelijke omslag. Een tijdschrift dat ‘Cowboys & Indianen’ het is, naar ik aan neem, voor iedereen behalve indianen. Ik dacht eigenlijk dat het woord indianen niet langer politiek-correct was in de VS maar ach. benieuwd welke doelgroep dit is, jij?
Of misschien ook niet.
Where women cook! Het hart en de ziel van de het koken. Ooooohhhh LEUK! KEUKENS!
De moderne drummer. Misschien is er ook een klassieke drummer?
Een tijdschrift speciaal voor mensen die romans willen schrijven. En voor mensen die zelf een health breakthrought nodig hebben dit jaar. Of misschien willen weten wat er nieuw is in de wereld van de gezondheid? Wie zal het zeggen? Die titel laat toch wat te wensen over, qua niche.
Ik heb niet een van deze tijdschriften gekocht.
Ik dacht: ik wacht met het kopen van mijn favoriete tijdschriften (Food & Wine, Bon Appetit, Real Simple, Oprah Mag, Entrepreneur….) tot op het vliegveld. Heb ik iets om naar uit te kijken.
Dus ik weet niet wat er in staat. En of de doelgroep die ik me voorstel, klopt.
Mijn vriendin L. met wie ik in de Barnes & Noble rondhing en een koffie haalde, begreep niet wat ik er leuk aan vond. Belachelijk, al die tijdschriften. Veel te veel keuze in onzin.
Ze heeft gelijk natuurlijk.
Die keuze en niches zijn onderdeel van De Verleiding.
De verleiding om consument te zijn.
Als je in de VS bent, realiseer je je weer hoe moeilijk het is om jezelf daar NIET in de eerste plaats als consument te gedragen en te zien in plaats van als moeder, vader, werknemer, vriend, deskundige, buur, en al die dingen die je eerst zou kunnen zijn.
Je wordt altijd belaagd door verleiding. In de mall. In de supermarkt. Op de deurmat. En op het web en in de email. Hoe meer ze over je weten, hoe beter ze de verleiding afstemmen op jouw diepste verlangens.
En hoe groter de kans dat je de Consument blijft.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
[…] sta altijd vol ongeloof naar Amerikaanse tijdschriften te kijken, als ik daar ben. Maar voor de meeste is Nederland een veel te kleine […]