Zoals ik keer op keer zeg tegen de professionals voor/aan wie ik workshops geef: lijstjes zijn een succesformule. Voor jezelf, want zo komt er nog eens een blogartikel uit je handen. Voor je lezers, want je maakt een samenvatting van handige of leuke informatie. En voor je blog/de zoekmachines, want mensen klikken graag op titels die lijstjes beloven.
Een paar interessante dingen die ik de afgelopen week zag of las. Lezen, Doen, Kijken, Luisteren, Denken. Voor lekker op je gemak. Lazy Sunday Evening.
You’re welcome.
1. Lees: Turkse intellectuelen onder vuur
Het is niet allemaal geluk, rozegeur en social media wat de klok slaat. Ik ben verliefd op Turkije maar ook daar is het niet allemaal rozegeur en manenschijn. Docenten, professoren, journalisten: iedereen heeft het moeilijk.
2. Doe: films
Eindelijk, eindelijk, eindelijk ga ik mezelf leren om video’s te maken. Het is tijd. Het moet gebeuren. Wie niet voorop loopt, loopt achter, in contentland. Ik kan er wel over vertellen maar ik wil het vooral ook kunnen doen. Daarom ga ik een cursus films maken volgen. (dank Laura voor de tip)
3. Kijk: College tour met de baas van Netflix
Ik gebruikte Netflix toen ik in de VS woonde (en het alleen nog DVD’s waren). Ik miste het enorm toen ik in Turkije woonde en zodra ik in Nederland kwam wonen, was ik lid. Maar er is meer than meets the eye. Ik ga binnenkort deze opname van College Tour, waarin de CEO van Netflix wordt geïnterviewd weer opnieuw bekijken. Maar dan met een notitieblok er naast. Interessante dingen.
4. Luister: deze key note van Gary Vaynerchuk
Ik heb het al een tijdje niet over Gary gehad. Ik loop ongeveer 30 ‘DailyVee’ vlogs achter. Maar ik luisterde de afgelopen week de podcasts van zijn key notes (speeches) in de auto. En net als altijd was ik onder de indruk. In deze aflevering heeft hij het over zijn visie op zijn bedrijf, zijn visie op management, en tussen de bedrijven door vertelt hij wat dingen over de grote Sillicon Valley ondernemers. Voer voor ondernemers.
5. Denk: over marketing voor advocaten
Ook advocaten begrijpen hoe ze slimme online campagnes kunnen voeren die aansluiten bij de belevingswereld van hun cliënten. Vanuit de actualiteit en vanuit content. Ik ben best wel onder de indruk.
- Assess yourself - 17 januari 2025
- Loki - 16 januari 2025
- In debat met jezelf - 15 januari 2025
Geef een reactie