Kaas van melk en andere onzin & inspiratie

Inspiratie genoeg, mensen. In de VS. Voor een blogger.

Wat te denken van reclame op TV voor plakjes kaas “made with real milk”? Ik bedoel maar. Waar moet ik beginnen. Don’t get me started on kaasproducten hoor, dan blijf ik bezig.

Of een reclame die lijkt op een Tommy Hilfiger-reclamefilmpje maar blijkt te gaan om een gel tegen acné die alleen op recept te krijgen is, en waar de slogan is “Ask your mom to call your doctor and ask for …”? Aiaiai. Laat me je vertellen op hoeveel manieren dat niet door de beugel kan. Of laat ook maar. Want dan moet ik ook beginnen over de reclames voor medicijnen ‘waar je kind beter van gaat leren’, he.

Zie je?

Of het programma ‘Toddlers & Tiaras”! Zit ik nu te kijken. Over ouders die hun kinderen (o.a. in de ‘categorie’ 18-27 maanden) inschrijven voor schoonheidsverkiezingen. En waar de ‘judge’ zonder blikken of blozen over zo’n 18-maanden oude baby zegt: “She’s beautiful but she could work on her personality a little more”. De moeder heeft haar net vol 7-up gepompt om haar nog een beetje wakker te houden maar nee. Ze heeft geen ‘personality’. Komt omdat ze eigenlijk gewoon haar middagslaapje moet doen, denk ik, mensen van de beauty pageant.

Dit land! Zoveel extremen. Geweldig en deprimerend. Groots en klein. Verleidelijk en verraderlijk. Afschuw en genot.

Je blijft lachen. Of huilen.

Maar je blijft ook denken. Over hoe je meer kunt verkopen als je meer variatie hebt in je producten, meer smaken bedoel ik. Dat zie je hier overal en hoor ik van vrienden bij grote retailbedrijven. Hoe meer smaken en maten van een product, hoe meer je verkoopt. Simpel misschien maar ik had er nog niet zo naar gekeken. Dat brengt me weer op mijn andere projectje. Over de vraag of je ook te veel varieteit kunt hebben. Innovatie die geen innovatie is.

Oftewel, zoals Herma zo mooi zij n.a.v. mijn verhaal van gisteren over ballonnenmarketing:

En zo is het.

Signing off vanuit Evanston, in een hotelkamer met mijn 4 slapende mannen 😉 (dat blogt wel een stuk rustiger, als iedereen slaapt!).

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

4 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

lindakwakernaatantwoord
4 juli 2013 om 21:14

Fijne vakantie!
Vandaag de Parade?

Elja Daaeantwoord
5 juli 2013 om 05:05
– Antwoord aan: lindakwakernaat

Yep! Gaaf hoor. 🙂

Jacob Jan Voermanantwoord
4 juli 2013 om 18:27

genieten, die Amerika blogs (net als de Turkije en Nederland blogs trouwens)

Elja Daaeantwoord
5 juli 2013 om 05:05
– Antwoord aan: Jacob Jan Voerman

Dankjewel! Voel me weer helemaal thuis… 🙂

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.