Houdbare content, PR & journalisten en drukdoenerij: 5 links

link2Wat moet je anders doen op zo’n tweede paasdag dan een beetje lezen en relaxen? Ik geef je graag iets om over na te denken!

Ik doe een opdracht voor een overheidsorganisatie als een soort van online/social media/content coach en dat is om meerdere redenen heel leuk. Een daarvan is dat het me dwingt om vanuit een nieuw perspectief te kijken naar social media en het doel van social media. De links van deze week zijn dan ook een beetje vanuit dat perspectief gekozen. Lees ze!

1 Houdbare content

Wie op zoek is naar ideeen voor content, kan overwegen om iets te maken dat over een maand zijn waarde heeft verloren. Een leuke inhaker of zo. Maar je kunt ook proberen om iets te maken dat evergreen is, dat zijn waarde behoudt. In dit artikel vind je een aantal ideeen voor houdbare content die interessant blijft voor je doelgroep.

2 PR en accountability

Ik weet niet veel van PR maar ik heb er regelmatig mee te maken. Dat heeft iedere blogger wel eens, vermoed ik, dat je benaderd wordt voor samenwerkingen vanuit PR-doeleinden. Interessant aan dit artikel “As news evolves, PR must be as accountable to the public as to its clients” is het besef dat PR-mensen net als andere mediaprofessionals steeds meer duidelijkheid moeten kunnen geven over bronnen en dat ze voorzichtig moeten zijn in hun relatie met journalisten. Het is een nogal heftig artikel en ik geloof niet dat ik er alles van begrijp. Maar als je zin hebt in een artikel om je tanden in te zetten, go!

3 100 handige blog posts voor content marketeers

Een mooi overzicht met handige blogposts op het gebied van eh, bloggen (!), emailmarketing, ebooks en ‘newsjacking’, ach, waarom niet. Laten we weerlijk zijn, alle marketing is bijna content marketing tegenwoordig, iedere organisatie is een uitgever en iedere uitgever moet aan contentmarketing doen om resultaten te zien online. Dus. Enjoy.

4 Crisiscommunicatie via Facebook

In dit artikel las ik dat verreweg de meeste mensen Facebook een geschikter kanaal vinden voor crisiscommunicatie door de overheid dan Twitter. Eigenlijk wel logisch. Maar ook wel een uitdaging.

5 Druk zijn of druk doen

De uitsmijter: “are you busy?” over hoe verschillende mensen een verschillende gevoel van ‘druk zijn’ hebben. Een artikel van Boris, eigenaar van The Next Web. Voor wie het nog niet wist, 23 en 24 april vindt de conferentie The Next Web plaats. Wie weet, zie ik je daar?

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Deel uw mening

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.