Het geheim (van bloggen)

letters en zo bloggenHet blijft een raar fenomeen. Je besteedt weinig tijd aan een blog post, gooit hem er direct op, en je krijgt zoveel reacties.

Terwijl je andere keren lang nadenkt over iets op je blog…

…en nauwelijks of geen reacties krijgt.

(daar heb ik vast wel voorbeelden van maar ik weet ze zo niet zonder zoekwerk)

Iedereen wil weten wat nu het geheim is van social media – maar steeds vaker denk ik dat je dat geheim alleen ontdekt door het te DOEN. De ene keer doe je dit, de andere keer dat. Soms werkt het een, soms het ander. Soms werkt iets voor sommige mensen, andere keren resoneert iets alleen bij andere groepen mensen.

Laatst goed gesprek met iemand van een grote organisatie die gewoon begonnen is met bloggen. Niet al te veel gedoe er omheen, geen grootscheepse aankondigingen, beloftes, verwachtingen.

Je bouwt pas iets op als je iets opbouwt, zeg maar.

Je blog wordt pas iets als je er iets aan doet.

Ik geloof nog steeds dat het geheim van bloggen ligt in een combinatie van authenticiteit, focus en toewijding. Maar ook in DOEN.

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

3 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Judith Vriensreply
augustus 12, 2013 at 11:08 AM

Absoluut waar. Dus vooral aandacht voor het proces, het verspreiden en aanraken. : )

Fred Zeldersreply
augustus 11, 2013 at 07:08 PM

En… van ‘Het juiste ding’ op ‘Het juiste moment’ op ‘De juiste Plaats’ natuurlijk.

Elja Daaereply
augustus 12, 2013 at 09:08 AM
– In reply to: Fred Zelders

Fred! Hoi! 🙂 Ja – goede aanvulling. Ik heb drie jaar geleden een artikel geschreven over Facebook dat precies in bleek te spelen op een opkomende vraag en had een supertitel. Nog steeds duizenden hits. (de comments hebben we na 2 jaar dichtgezet, want ik kreeg nog iedere week vragen en kon ze allemaal niet meer beantwoorden). En het was totaal geen opzet. Ik dacht gewoon: volgens mij zouden mensen hier iets aan hebben. Zo zie je maar…

Leave a reply