Voor wie hier al langer meeleest, is inmiddels duidelijk dat het niet meer echt over marketing en business development gaat. Dat was wel zo, oorspronkelijk. Het begin van het einde werd ingezet toen ik de categorie ‘persoonlijk’ aanmaakte. Zucht.
Ik schrijf vlijtig aan mijn boek (“bloggen als een pro”) dat heel onverwacht niet gaat over hoe je mooie SEO-titels maakt of slim je artikelen onder de aandacht brengt of welke plugins je nodig hebt voor een topblog. Niet omdat daar niets over valt te vertellen, want dat valt er wel, maar omdat ik denk dat dat niet is wat het verschil maakt tussen succes en niet-succes.
Het gaat over mindset. Over (hard) werken. Passie. Dat soort dingen.
En, jawel, over FOCUS. Da’s op zich wel lollig, want die heb ik zelf helemaal niet meer sinds het hele principe van ‘ik blog over marketing’ het raam uit vloog (vrij naar went out the window).
*
*
Je begrijpt, ik worstel met een dilemma. Doelongericht bloggen???
(…)
* De oplettende lezer ziet dat ik heel recalcitrant gebruik maar van niet 1 maar 2 witregels. In #blogpraat (meer over twitterchat #blogpraat) van de week bleek dat sommige mensen het gehad hebben met witregels. Dat kan ik me voorstellen. Maar ik vind ze leuk.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Peter Pellenaars zegt
Doelloos bloggen. Ik doe niet anders…
Jacob Jan Voerman zegt
grappig. dat houdt mij ook bezig.
heb zitten denken om mijn categorieën eens op te schonen, en dan is ook de vraag. waar schrijf ik over?
En ook wat blog ik, en wat bewaar ik voor mijn theatershow.
Ik denk dat ik elke dag twee blogs ga schrijven. Een om te publiceren, en de ander om de theatershow mee te vullen.
Carolien Geurtsen zegt
+1
lindakwakernaat zegt
Hahahaha die witregels!!
Ik lees je blog vaker en liever sinds het niet meer zo zakelijk gericht is.
Elja zegt
🙂