De S van Contentmarketing

hoek

Beste contentmarketeers,  opgelet. Ik ga iets ontluisterends zeggen.

Er zit geen S in (digitale) contentmarketing.

Dat wist je?

Aha. Dat vreesde ik al.

Oh, welke ‘S’ ik bedoel?

Ik bedoel de ‘S’ van Social, natuurlijk.

De ‘S’ die aanleiding gaf tot dat hele idee van digitale contentmarketing.

Weet je nog?

Toen we blogs, Twitter, Facebook en andere mooie kanalen ontdekten?

Toen inhoud opeens ‘content’ heette en opeens een manier was om klanten te krijgen?

Toen we al die oude pushy campagnes met banners en miljoenenkostende reclamefilmpjes gingen vervangen door ‘inhoud’? Want dat werkte zo goed?

Deze naïeve marketeer dacht dat er een S in al die digitale contentmarketing zat.

Dat de wereld een stukje mooier was geworden.

Dat het ons als bedrijven en marketingmensen opeens echt duidelijk was geworden: als je de klant, de mens, centraal zet, heb je altijd succes.

Dat we het meenden, met die ‘inhoud’.

*Grote zucht slaakt*

Helaas.

Ik had het mis.

Er zit geen S in contentmarketing.

🙁

PS Ik had vandaag een leuk gesprek met Suzanne de Bakker. Contentmarketing is haar (academische!) vak. Die vertelde o.a. over Gartner’s hype cycle en waar contentmarketing zich nu bevindt op die lijn. Verhelderend en verfrissend om iemand met een academische blik naar zo’n fenomeen te zien kijken hoor.

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

4 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Henk Hemstraantwoord
11 oktober 2015 om 00:40

Ach. Zolang ze zelf nog bloggen 🙂

http://blogs.gartner.com

Elja Daaeantwoord
12 oktober 2015 om 21:32
– Antwoord aan: Henk Hemstra

Hahahaha SCHERP Henk!

Henk Hemstraantwoord
9 oktober 2015 om 21:39

En? Zitten we in de put? Of gloort er alweer een beetje hoop?

Elja Daaeantwoord
10 oktober 2015 om 16:39
– Antwoord aan: Henk Hemstra

Ach, het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ik doe gewoon mijn ding, mijn marketing op mijn manier! 😉

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.