Ik ben niet zo’n shopper. En ik ga ook niet zo heel vaak uit eten. Maar gisteren was ik even op en top consument. In Den Bosch.
We kochten schoenen, overhemden en een nieuw pak.
We waren ook in een paar winkels waar we niets kochten. Toevallig (of niet toevallig) allemaal winkels waar we eigenlijk geen contact hadden met mensen van de winkel. In de grote Vaniliawinkel (vroeger mijn favoriete merk) deed ik een volledig rondje zonder dat iemand iets tegen me gezegd had. Zelfde in de Sissy-Boy (ook een favoriet).
In de schoenenwinkel, de pakkenwinkel en de pantywinkel brachten we daarentegen 1,5 uur door. En gaven we ook veel uit. Geweldige service, geduldige mensen, kundig advies. Precies wat wij fijn vinden. Want ik heb echt geen idee welke kleur panty bij welke jurk hoort, namelijk. De pantywinkeldame – waar ik door de mevrouw van de schoenenwinkel naar was verwezen – wel. 🙂
Daarna gingen we chique uit eten met de familie. Het restaurant was een soort combinatie van die klantervaringen: het eten was heerlijk, de locatie prachtig, het personeel vriendelijk. Maar de porties waren klein. En terwijl we om 19:00 aan tafel gingen voor een viergangenmenu, was om 22:00 het hoofdgerecht nog niet geserveerd. Om 24:00 hadden we eindelijk de koffie op en moest ik nog 1,5 uur rijden. Gelukkig was het gezelschap uitmuntend!
Het is niet makkelijk om een goede klantervaring te bieden. Ik heb geen customer facing business, dus het is makkelijk praten voor mij. Want het lijkt zo makkelijk: goede spullen, aardige mensen achter de balie, klaar. Maar zo simpel is het niet.
En dat is jammer. Want blije klanten komen terug.
- Ongeluk - 8 juni 2023
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
Geef een reactie