Ik heb een nieuw twitteraccount. Een zakelijke. Zie hier. Dát is wel weer even iets anders zeg!
Alles begint vanaf 0. Met alle vrijheid en leegte die daarbij hoort. 0 volgers, 0 gevolgden, 0 tweets, 0 content.
Als je zo blij bent met twitter als ik en er zoveel aan te danken hebt, iedere dag zoveel interactie hebt, zoveel leuke mensen volgt en zoveel informatie krijgt, zoveel mensen hebt om mee te praten, zoveel waarde haalt uit Twitter, dan vergeet je een beetje hoe het is om vanaf 0 te beginnen. En dat terwijl ik natuurlijk altijd mijn mond vol heb van de twittertips voor beginnende twitteraars! Haha! Boontje komt om zijn loontje.
Ik moet zeggen dat ik het superleuk vind en superuitdagend tegelijk. Wat zal ik tweeten? Kun je als bedrijfsaccount wel gewoon reageren op de tweets van je volgers? Of is dat stom en opdringerig? Waar vind ik leuke content? Hoe balanceer ik wat ik te bieden heb met waardevolle andere dingen? Arrgghhh.
De uitdagingen van de twitterende ondernemer. Misschien moet ik ons eigen webinar over twitter maar gaan volgen. :))
*nadenkt*
Oh, wacht. Daar ben ik natuurlijk sowieso bij als moderator.
Yep. Weer wakker. Fijne dag!
PS Ik begin langzaam de neiging te ontwikkelen om mijn gedachten gedurende de dag op Google+ te zetten. Gewoon, omdat het meer ruimte biedt dan Twitter en sneller is dan op een blog. Ik begin het een beetje te begrijpen, dat Google+….
Afbeelding: Shawn Campbell
- Inspiratie - 14 februari 2025
- Mac - 13 februari 2025
- Just do it - 12 februari 2025
Ben benieuwd: waarom ook een zakelijk Twitter account?
Ik denk dat het goed is om voor nieuwe bedrijfsonderdelen of producten of diensten een eigen account te hebben, zodat je de mensen die interesse hebben in dat onderdeel gerichter kunt informeren. Hangt er ook een beetje van af of je een nieuw merk lanceert en daaromheen bekendheid wilt opbouwen. Als je bijvoorbeeld coach bent of adviseur of auteur, hangt je merk sterk samen met je eigen naam dus dan ligt het minder voor de hand.
Ik sluit me aan bij Peter,..
Waar haal je de tijd vandaan?
*vol bewondering*
Het is mijn werk. Ik ben er de hele dag mee bezig! Voor een stuk word ik betaald om er mee bezig te zijn maar voor een stuk ben ik ook gewoon aan het investeren in mijn kennis zodat ik er geld mee kan blijven verdienen in de toekomst!
Ik vraag me soms juist af hoe jullie het allemaal doen, omdat het voor jullie naast je dagelijkse werk moet!!!
leuk!
gefeliciteerd ook. #Stap
en ik weet één ding – als een bedrijfs account niet antwoord, niet in interactie gaat, alleen maar zend, verliezen ze eerst mijn aandacht en dan mijn ‘gevolg’ 😉
Echt goed om te horen. Ik ben echt aan het zoeken naar hoe dat nou moet, wat kan en wat niet.
Pfff, ik begrijp niet hoe je het allemaal weet bij te houden, al die social media accounts. Ik had google+ aangemaakt om dat authorship gedoe eens te testen, maar heel snel weer opgedoekt. Het lukt me op de een of andere manier niet om op al die platformen bezig te zijn. Voel me nu het gelukkigst bij focus op twitter en eigen blog (en beetje goodreads om mijn boekenlijst bij te houden).
Weet je, het is mijn werk. Het is wat ik de hele dag doe. Ik verdien mijn geld met de kennis over die netwerken, met het actief zijn op, beheren van en strategisch adviseren over van social media. Dus ik moet blijven investeren in het opbouwen van die kennis. Soms zie ik het gewoon niet zitten en houd ik het alleen in de gaten zonder veel activiteit (Path, bijvoorbeeld, of Pinterest) maar ik denk dat Google+ niet alleen heel belangrijk is maar ook waanzinnige kansen biedt om met anderen te communiceren. En ik moet zeggen, hoe meer tijd ik er doorbreng hoe leuker ik het ga vinden!
Ik neig dat nogal eens te vergeten, dat het jouw werk is. Sta daar te weinig bij stil. Maar desondanks lijkt het me nog steeds een opgave om op al die platforms bezig te zijn zonder in herhaling te vallen.
Dat is het ook vind ik, vooral bij google+. Maar ik begin te zien dat het wel degelijk anders is en daarom ook leuk.
En dat scheelt een hoop natuurlijk, dat het leuk is 🙂