Boontje komt om zijn loontje

flickr.com/photos/thecampbells/Ik heb een nieuw twitteraccount. Een zakelijke. Zie hier. Dát is wel weer even iets anders zeg!

Alles begint vanaf 0. Met alle vrijheid en leegte die daarbij hoort. 0 volgers, 0 gevolgden, 0 tweets, 0 content.

Als je zo blij bent met twitter als ik en er zoveel aan te danken hebt, iedere dag zoveel interactie hebt, zoveel leuke mensen volgt en zoveel informatie krijgt, zoveel mensen hebt om mee te praten, zoveel waarde haalt uit Twitter, dan vergeet je een beetje hoe het is om vanaf 0 te beginnen. En dat terwijl ik natuurlijk altijd mijn mond vol heb van de twittertips voor beginnende twitteraars! Haha! Boontje komt om zijn loontje.

Ik moet zeggen dat ik het superleuk vind en superuitdagend tegelijk. Wat zal ik tweeten? Kun je als bedrijfsaccount wel gewoon reageren op de tweets van je volgers? Of is dat stom en opdringerig? Waar vind ik leuke content? Hoe balanceer ik wat ik te bieden heb met waardevolle andere dingen? Arrgghhh.

De uitdagingen van de twitterende ondernemer. Misschien moet ik ons eigen webinar over twitter maar gaan volgen. :))

*nadenkt*

Oh, wacht. Daar ben ik natuurlijk sowieso bij als moderator.

Yep. Weer wakker. Fijne dag!

PS Ik begin langzaam de neiging te ontwikkelen om mijn gedachten gedurende de dag op Google+ te zetten. Gewoon, omdat het meer ruimte biedt dan Twitter en sneller is dan op een blog. Ik begin het een beetje te begrijpen, dat Google+….

Afbeelding: Shawn Campbell

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

12 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Marca van den Broekantwoord
5 april 2013 om 17:30

Ben benieuwd: waarom ook een zakelijk Twitter account?

Elja Daaeantwoord
6 april 2013 om 07:30
– Antwoord aan: Marca van den Broek

Ik denk dat het goed is om voor nieuwe bedrijfsonderdelen of producten of diensten een eigen account te hebben, zodat je de mensen die interesse hebben in dat onderdeel gerichter kunt informeren. Hangt er ook een beetje van af of je een nieuw merk lanceert en daaromheen bekendheid wilt opbouwen. Als je bijvoorbeeld coach bent of adviseur of auteur, hangt je merk sterk samen met je eigen naam dus dan ligt het minder voor de hand.

lindakwakernaatantwoord
5 april 2013 om 13:49

Ik sluit me aan bij Peter,..
Waar haal je de tijd vandaan?
*vol bewondering*

Elja Daaeantwoord
6 april 2013 om 07:35
– Antwoord aan: lindakwakernaat

Het is mijn werk. Ik ben er de hele dag mee bezig! Voor een stuk word ik betaald om er mee bezig te zijn maar voor een stuk ben ik ook gewoon aan het investeren in mijn kennis zodat ik er geld mee kan blijven verdienen in de toekomst!

Elja Daaeantwoord
6 april 2013 om 07:36
– Antwoord aan: lindakwakernaat

Ik vraag me soms juist af hoe jullie het allemaal doen, omdat het voor jullie naast je dagelijkse werk moet!!!

Carolien Geurtsenantwoord
5 april 2013 om 09:05

leuk!
gefeliciteerd ook. #Stap

en ik weet één ding – als een bedrijfs account niet antwoord, niet in interactie gaat, alleen maar zend, verliezen ze eerst mijn aandacht en dan mijn ‘gevolg’ 😉

Elja Daaeantwoord
6 april 2013 om 07:31
– Antwoord aan: Carolien Geurtsen

Echt goed om te horen. Ik ben echt aan het zoeken naar hoe dat nou moet, wat kan en wat niet.

Peter Pellenaarsantwoord
5 april 2013 om 09:05

Pfff, ik begrijp niet hoe je het allemaal weet bij te houden, al die social media accounts. Ik had google+ aangemaakt om dat authorship gedoe eens te testen, maar heel snel weer opgedoekt. Het lukt me op de een of andere manier niet om op al die platformen bezig te zijn. Voel me nu het gelukkigst bij focus op twitter en eigen blog (en beetje goodreads om mijn boekenlijst bij te houden).

Elja Daaeantwoord
6 april 2013 om 07:34
– Antwoord aan: Peter Pellenaars

Weet je, het is mijn werk. Het is wat ik de hele dag doe. Ik verdien mijn geld met de kennis over die netwerken, met het actief zijn op, beheren van en strategisch adviseren over van social media. Dus ik moet blijven investeren in het opbouwen van die kennis. Soms zie ik het gewoon niet zitten en houd ik het alleen in de gaten zonder veel activiteit (Path, bijvoorbeeld, of Pinterest) maar ik denk dat Google+ niet alleen heel belangrijk is maar ook waanzinnige kansen biedt om met anderen te communiceren. En ik moet zeggen, hoe meer tijd ik er doorbreng hoe leuker ik het ga vinden!

Peter Pellenaars
6 april 2013 om 07:39
– Antwoord aan: Elja Daae

Ik neig dat nogal eens te vergeten, dat het jouw werk is. Sta daar te weinig bij stil. Maar desondanks lijkt het me nog steeds een opgave om op al die platforms bezig te zijn zonder in herhaling te vallen.

Elja Daae
6 april 2013 om 18:04
– Antwoord aan: Peter Pellenaars

Dat is het ook vind ik, vooral bij google+. Maar ik begin te zien dat het wel degelijk anders is en daarom ook leuk.

Peter Pellenaars
6 april 2013 om 19:05
– Antwoord aan: Elja Daae

En dat scheelt een hoop natuurlijk, dat het leuk is 🙂

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.