“Quite often, I find myself publishing instinctively and sometimes failing to consider all the necessary questions and guidelines for what makes a wildly successful, viral—and valuable!—social media update.”, las ik net.
De titel van het artikel is The complete social media checklist for writing winning posts.
Ik moest na twee zinnen al lachen. Instinctief bloggen leek me juist goed?!
Want hoewel ik geloof dat je hard moet werken voor blogsucces, geloof ik ook dat succes komt als je lol blijft hebben en de regels durft negeren.
Heb zo afspraak met een van de Nederlandse oprichters van een van de succesvolste blogs ter wereld.
Eens kijken wat Boris daarover zegt…
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Peter Pellenaars zegt
Veel hangt natuurlijk samen met de definitie van ‘succesvol’. Wil je veel bezoekers trekken, hoog in de ranking komen, en meer op dat soort succescriteria scoren, dan denk ik ja, hou je aan de regels. Want de regels zijn gemaakt om je beter te kunnen vinden. Of zijn handig voor de lezers omdat ze meteen zien waar het over gaat.
Maar wil je afwijken of origineel zijn dan lijkt het me dat het beter is om af en toe de regels de regels te laten en je te durven onderscheiden van de rest. Volgens mij voelt dat ook nog eens heel bevrijdend. Dan heb je misschien niet (meteen) het succes volgens de gangbare maatstaven, maar ach, is het je echt alleen maar daarom te doen?