Alleen maar goeds en geen vulling

ballongIk weet niet meer waar ik het zag staan: ‘All killer, no filler’. In de zin van ‘killer content’ en geen loze content. Het ging volgens mij om het event van TNW in NY maar ik kan het zo snel niet terugvinden.

Hoe dan ook, ik vind het een mooi motto. En ik moet er telkens aan denken als ik nadenk over mijn blog.

all killer no filler

Want dat kun je over dit blog niet zeggen. Er is wel killer content maar ook veel filler. Als je filler definieert als: ik moet bloggen dus het maakt niet uit wat ik zeg maar alleen dat ik het doe, dan…ja. Filler.

Hoe minder tijd ik heb en hoe groter de belangen worden van het maken van goede content op al die podia waar ik mee bezig ben, hoe meer ik me afvraag wat het doel is van al die filler. Of is het geen filler. Of … nou ja …

WAT DOE IK HIER EIGENLIJK??

Waar ik altijd tevreden was met dagelijks bloggen, omdat ik het voor mezelf deed en niet echt voor jou, begin ik toch te twijfelen. 5 jaar iedere dag bloggen.

Is het niet genoeg?

What about al die filler?

Moet ik niet meer killer bieden? Waarde? Is dat niet beter voor mijn lezer en voor mijn bedrijf?

Maar (gaat het gesprek met mezelf verder) Waarde creëren kost tijd. En die heb ik niet. Ik ben al de hele dag bezig met waarde creëren uit het niets en met het maken van waardevolle content. Ik heb geen tijd om nog meer Waarde te creëren. En (zeg ik tegen mezelf) al zou ik een paar keer per week echt een Goed Artikel kunnen maken hier, iedere dag kan natuurlijk niet. Is gewoon niet haalbaar omdat ik gewoon geen tijd heb.

Want (zegt Elja tegen Elja) als je nog tijd over hebt op de dag, moet en wil je die investeren in je business.

Wat een dilemma.

Je zou er een blog mee kunnen vullen.

Oh wacht, dat heb ik al gedaan. Dit is geen nieuw probleem, nee. Zie hier (iedere dag bloggen. of niet) en hier (het probleem met iedere dag bloggen) en hier (serieus bloggen) en hier (bloggen voor jezelf) en hier (blogdipdipdip) en …

Toen ik Cor van de week sprak (by the way, meneer Noltee, wanneer bel je terug? halloooo joehoe!) en hij vol vuur vertelde over zijn nieuwe blogdoelen en zijn nieuwe blogregels en zijn hernieuwde blogzin, vroeg ik me toch af hoe dat bij mij zat.

Zit.

Waarom blog ik iedere dag? Wat doe ik hier?

Is leuk genoeg? Is voor mezelf voldoende? Is als hobby wel verantwoord?

Kan iedere dag wel uit?

Aan wie ik verantwoording afleg, hoor ik je vragen?

Tsja. Goed punt.

Officieel leg ik alleen nog maar verantwoording af aan mezelf. Maar officieus moet ik me ook verantwoorden richting toekomstige partners. En richting mijn gezin dat wacht tot mijn investering zich uitbetaalt.

Maar je hebt gelijk: uiteindelijk leg ik alleen verantwoording af aan mezelf.

Killer of filler – ik ben de baas.

Hmmm.

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

4 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Peter Pellenaarsantwoord
23 oktober 2016 om 07:54

Misschien dat het te maken heeft met het gebruik van blogkaders dat je in eerdere blogpost beschreef?
Als je ‘iedere dag bloggen’ als kader gebruikt om over van alles en nog wat te bloggen in een toegankelijke stijl, dan is het hele ‘filler vs killer’ dilemma van minder belang lijkt me. Maar als je dit kader van ‘iedere dag bloggen’ over een ander kader legt van bijvoorbeeld ‘nieuwe inzichten over online marketing’, dan gaat het wringen. Dan eist het ene kader vaker ‘killer-content’ terwijl bij het andere kader ‘filler-contect’ niet altijd een probleem hoeft te zijn. Aan wie (welk kader) leg je dan als blogger verantwoording af?

Elja Daaeantwoord
24 oktober 2016 om 22:43
– Antwoord aan: Peter Pellenaars

Oh zucht. Ja dat is het precies. Het probleem begint te worden dat het kader ‘iedere dag’ niet meer zo leuk is. Niet zo veel inspiratie geeft. Terwijl het kader ‘online marketing inzichten’ zich ook leent voor heel veel korte snelle filler formats. Maar het is ook weer raar om na al die jaren inhoudelijke kaders te hebben. En wat moet ik dan met die ‘persoonlijke’ artikelen? Pfff. identiteitscrisis.

Sjoukje – meergeldminderstressantwoord
21 oktober 2016 om 12:22

Helemaal waar. Dat is zo leuk van een eigen blog, je mag zelf kiezen wanneer je wat schrijft. Ik lees toch liever killer dan filler, maar tegelijkertijd vind ik blogs die niet vaak publiceren ook minder leuk.

Elja Daaeantwoord
22 oktober 2016 om 21:15
– Antwoord aan: Sjoukje - meergeldminderstress

Hmmm hoe zou dat komen? Mijn theorie is dat je ergens wel weet dat minder bloggen betekent dat iemand er gewoon minder vaak ‘is’. Minder vaak online langskomt. Alsof je voor een lege deur staat zeg maar. Of zou dat het niet zijn?

Wat dat ‘killer’ betreft, wat bij sommige mensen filler is, is soms beter dan de killer van andere mensen. Dus wat is dan killer he?

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.