5 links op zondag

tellAls je niets te lezen hebt: hier de links waar ik over na dacht vandaag. Of gisteren. Of eerder deze week. Misschien vind je het niets, misschien ook wel…benieuwd!

1. Hoe Hubspot aan goede salesmensen komt

Ik vind dit echt een heerlijk artikel: The four-step process to building a scalable sales machine. Er staan veel typefoutjes in. Jammmooorrr. En de titel is enorm blabla. Maar de inhoud is ontzettend interessant: hoe komt Hubspot (de succesvolle marketingsoftwaremaker) aan goede salesmensen? O.a.: door nieuwe medewerkers na een maandje aan tafel te zetten met een van hun recruiters en hun LinkedIn-netwerk door te nemen. Omdat goede salesmensen nooit op zoek zijn (als je goed kunt verkopen hoef je nooit te solliciteren) en dus ‘passief’ op zoek zijn naar een nieuwe baan en niet actief. Interesting!

2. Hoe je moet pitchen in 10 powerpoint slides

Ik moet het artikel nog goed doorlezen maar het gaat over hoe je aan 10 slides genoeg zou moeten hebben om te pitchen. Pitchen is het presenteren van je idee met als doel een deal. In dit geval waarschijnlijk de start-up die geld los wil krijgen. Ik vind dat interessant, want in mijn vorige leven schreef ik pitches. Niet voor start-ups en niet op de manier die ik wilde, want ik wilde meer iets van 10 slides en het waren er meestal 50 en ze gingen nooit over het wakkerligpunt van de klant maar altijd over onszelf. Blehhh. Hoe dan ook. Interesting.

3. Waarom verslaggeving van rampen anders moet

Mega-interessant artikel over hoe verslaggeving van rampen is veranderd in de tijd van social media. Prachtige quotes en stof tot nadenken, ook voor mensen die geen journalist zijn (bloggers!) of die andere acutaliteit dan rampen verslaan (bloggers!) of die zich afvragen hoe hun stukken zich verhouden tot en gevoed worden tot social media (bloggers!). Ik bedoel maar: “in the digital age news is a conversation, not a lecture”. YEAH.

4. Social media voor overheden

Ik ben bezig met een opdracht voor de overheid dus ik lees me gek. Zoals dit artikel: “10 ways local government can use social media“. Mijn opdracht betreft een Ministerie, dus het is wel weer anders, maar toch…interessant… (in dat kader ben ik ook in mijn nopjes met de artikelen van mijn oud-collega Renata, zoals deze over monitoring, luisteren en handelen)

5. User generated content en curatie: top tips

Ik gebruik de tool Storify zowel voor mezelf als voor Frankwatching Webinars. Je kunt er stukjes content van over het hele web verzamelen en als 1 webpagina opmaken en delen. Het is heel gebruiksvriendelijk en heel handig. En natuurlijk deelt Storify tips over ‘content curatie’, zoals het verzamelen van andermans online content ook heet met een mooi woord. Wat me vooral aansprak was het idee om lokale content te vinden door op geotags te zoeken. Interessant idee.

Tot zo ver! Fijne zondagavond en succes met het begin van volgende week. En de korte nacht 🙂

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

1 Comment

Join the discussion and tell us your opinion.

Gelezen worden door velen of weinigen – Elja Daaereply
maart 30, 2015 at 09:03 PM

[…] ‘links op zondag’ format dat ik vrij regelmatig gebruik, wordt volgens mij niet zo veel gelezen. Komt ook door de […]

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.