Voorbereiding op het Elja-manifest

Ik ben bezig met een manifest. Over marketing. Het duurt alleen wat langer dan een avond.

Dus daarom even vooruitlopend daarop twee superinspirerende artikelen die ik vandaag las. Eentje via Frank’s wekelijkse verzameling (love that man!) en de ander weet ik niet meer precies…Twitter ergens.

Lees dit artikel van Seth. Het staat vol waarheden. Vergeet de titel want Seth is niet zo goed in titels. Het boeit hem niet, denk ik. Lekker boeien, want wat hij zegt raakt kant en wal. En bodem. Hop.

Waarom? Omdat conversie supermoeilijk is. I know. Omdat je daarom moet zorgen dat je zoveel mogelijk page views krijgt. Want maar een perentage daarvan gaat over tot koop. Behalve als je al een relatie hebt met de mensen die je site bezoeken! Want dan heb je een band en is er vertrouwen en is het allemaal veel makkelijker.

[In mijn manifest staat dat het heus niet allemaal om conversie gaat, trouwens. Dus.]

The easiest way for a post to not spread is for you to ask someone to actually do something, zegt hij. Als ik grafisch handig was, had deze uitspraak een rood-geel-oranje bewegend kader van heel veel pixels breed. Ik peins al een tijdje over het promoten van eigen hasthags (in advertenties, bijvoorbeeld. Of individuen die een hasthag bedenken rondom hun eigen product) en waarom ik daar niet in geloof (understatement). Hashtags moet je verdienen, denk ik namelijk. Maar goed. Ik denk dus te snappen wat hij bedoelt.

Er staat nog veel meer in waar ik het mee eens ben…andere keer meer. Het is al lang bedtijd.

Lees verder eens dit artikel, als je niets te doen hebt. Ik denk dat hij een punt heeft.

Ik zoek ondertussen naarstig naar een andere quote die ik las over dat jongeren geen zin meer hebben in Facebook omdat er tegen ze gepraat wordt en niet met ze. Heb ik al eens genoemd geloof ik.

Anyway.

Vaag verhaal na hele inspirerende dag.

Slaap lekker!

 

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Jacob Jan Voermanantwoord
16 mei 2013 om 11:52

en lees Lijmen/Het been nog een keer. Zeer mooie beschrijving van hoe het niet moet. Nog steeds actueel.

Elja Daaeantwoord
16 mei 2013 om 19:40
– Antwoord aan: Jacob Jan Voerman

Ik heb het gelezen toen ik op de middelbare school zat en vond het geweldig. Leuk! Ga ik doen.

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.