Als jullie nu mijn inloggegevens hadden konden jullie zien dat ik vandaag een hele boze blog post heb geschreven. Woedend was ik. Nou ja, dat is overdreven. OK: boos.
Mijn collega Esther constateerde dat ze me nog nooit zo had horen vloeken praten. Tsja. Waar ik boos om word, is slechte service. Arrogante bedrijven. En nog wat van die dingen. Daar kan deze marketeer heeeeeeel slecht tegen.
Je zou zeggen: waar maak je je druk om? Je kunt toch ergens anders kopen dan? En dat is ook zo. En dat doe ik ook vaak in zo’n geval. Maar om de een of andere reden maak ik me dan ontzettend druk. Ik wind me gigantisch op.
Ik weet niet waarom.
Misschien vanwege al die klanten die de verkeerde producten aangesmeerd krijgen. Misschien omdat ik het beledigend vind. Misschien omdat ik me zo dom voel dat ik tijd verkwist heb. Misschien gewoon omdat ik het principieel onjuist vind.
Misschien omdat je aan dat soort gedrag nog misschien ooit iets kunt veranderen terwijl je bij de echt belangrijke dingen (Syrië) zo machteloos bent.
Ik weet het niet.
Vandaag dacht ik: ik zal ze eens even. Ik zet ze gewoon op mijn blog, hop. Nu ik er over nadenk had ik vandaag twee van die momenten. Bij twee verschillende bedrijven.
In een tijd waarin de economie vertraagt zou je zeggen dat bedrijven beter hun best gaan doen. Meer vanuit hun klanten gaan denken. Maar niets hoor. Bah.
Anyway.
Je wordt er wel moe van zeg, dat boos zijn.
Vroeg naar bed.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Heidi Steven zegt
De macht van de voeten 🙂 Als je aan mensen vertelt wat ergens van vind dan geef je ze de kans om hun eigen oordeel te vellen. Tegenover jouw slechte ervaring staan misschien 10 goede of misschien heb je juist een hoop lotgenoten.
Ik heb juist een hele klantvriendelijke reactie meegemaakt gisteren dus er is hoop 🙂
Elja Daae zegt
Kijk! Dat is goed nieuws! We like klantvriendelijkheid!!
Carolien Geurtsen zegt
ik kan me verschrikkelijk goed voorstellen dat je hem gedelete hebt. Knap toch ook 😉
En het lijkt me een behoorlijk goed idee om een ‘beschaafde’ versie ivm social media powerrrrr wél weer online te zetten, niks mis mee om die, ook voor je eigen gevoel dat je mogelijk toch daardoor een blijvende verbetering te weeg brengt voor anderen en een gebaar cq excuus naar jou/jullie toe.
Ik heb vd week voor het eerst in mijn leven een volledig email die ik net de deur uit had gestuurd als blog gepost. wel eerst tien keer doorgelezen, uit gekanaliseerde woede en omdat ik er niet alleen mee wilde zijn, het consumeerde me, zoals woede die naar binnen slaat zo akelig kan doen. Geen spijt van gehad. Notabene aangeslingerd door een blog van Cor. Ik ben benieuwd of onze reacties nog iets aanslingeren bij jou in deze, op een manier die voor jou bevredigend is.
Die bedrijven en feitelijk zijn dat helaas die mensen bij die bedrijven, zijn soms zo arro, soms zo afgestompt en/of schermen zich soms zo af voor kritiek, dat ze eilandjes worden, uit verbinding met de klant, of zoals in mijn geval met de cliént.
Terwijl daarbinnenin vaak goeie mensen wonen.
edoch
Met mijn begrip wat eindeloos rekbaar lijkt te zijn, doe ik vooral mijzelf te kort, bedenk ik me maar weer eens.
http://caroliengeurtsen.nl/bij-regen-en-welzijn-je-bent-wat-je-deelt-gatver-ben-ik-dat/
Elja Daae zegt
Ik ga zo lezen.
Inderdaad, de mensen binnen die bedrijven weten vaak ook niet hoe ze het anders moeten doen he?
Jacob Jan Voerman zegt
Wat dapper dat je hem gedelete hebt.
Elja Daae zegt
nog niet! :))
Hendrik-Jan zegt
De boosheid is jammergenoeg vrijwel altijd eenzijdig. Het uiten van die woede in de richting van de betrokken organisatie heeft heel weinig zin. Eigenlijk zouden we stelselmatig elk bedrijf dat je op een of andere manier besodemietert moeten negeren. En dan zoeken naar bedrijven die het goed doen en hen de complimenten geven die ze verdienen.
Ik merk het trouwens steeds vaker dat ik bepaalde winkels of marktkoopmannen iets niet gun. Ik probeer ze stelselmatig te ontwijken. Alleen als het echt niet anders kan, koop ik bij ze. Dat geeft mij een prettig gevoel.
Elja Daae zegt
ja dat is waar. Maar die kracht van social media vind ik ook een beetje onaardig, ik weet niet, vind het lastig om een bedrijf zo maar aan de schandpaal te nagelen zonder dat ik eerst het echte gesprek met ze ben aangegaan.
Marca van den Broek zegt
Ik kan daar ook heel slecht tegen en ik snap het ook echt niet. Waarom niet normaal (dus klantvriendelijk) omgaan met je klanten? En waarom verandert die arrogante houding niet door de recessie?
Elja Daae zegt
Omdat wij het kennelijk allemaal accepteren en niet massaal iets anders kiezen? Geen idee. Wonderlijk is het.
Herman zegt
Je en maar roepen over hoe rijk en gelukkig we zijn?
Volgens mij zijn we als samenleving geestelijk afgetobt
en vragen we ons voor het slapen gaan af of we morgen nog
werk hebben
Elja Daae zegt
Ja, het heeft iets geks. Al dat consumeren houdt de economie in stand (of?) maar ondertussen…