Slacking bij #blogpraat?!

Ik moet het toegeven: voor het eerst in 2,5 lukt het me niet om op vrijdag, zaterdag en zondag netjes het onderwerp van twitterchat #blogpraat aan te kondigen. Normaal doe ik dat altijd. Ik bedenk het onderwerp, stel eventueel af met mensen, en zorg dat er af en toe een tweet verzonden wordt om het aan te kondigen. Maar de laatste tijd vergeet ik dat (of denk: het komt morgen wel).

Sterker nog, voor het eerst in heel lang ben ik vergeten om de maandelijkse blog reviews op #blogpraat te houden! Op zich heeft niemand dat opgemerkt of althans, niemand heeft er naar gevraagd, dus zo’n ramp is het kennelijk niet.

Kun je nagaan: zelfs toen mijn jongste zoontje geboren werd heb ik maar een paar weken gemist en bleef alles (dankzij de hulp van fijne blogpraters) gewoon doorlopen.

Nu loopt het ook wel door, maar ik denk dat het meer zou groeien als ik meer zou doen en er gerichter mee aan de slag zou gaan. Ik krijg de afgelopen weken ook meer vragen van mensen van buiten #blogpraat of althans, die nog niet vaak hebben deelgenomen, die het graag anders zien, #blogpraat. Met meer focus, of een andere opzet, of meer als een promotiekanaal.

Ik probeer bij iedere vraag te bedenken of de community er baat bij heeft. En ik overleg meestal ook even met blogpraters die ik al een tijdje ken, wat zij ervan denken.

Maar goed. Beetje tegenstrijdige bewegingen dus eigenlijk. Meer aandacht van ‘buiten’, meer interesse, en grotere druk om dingen anders en beter te doen (hoewel nooit van mensen die regelmatig meedoen!). Meer nieuwe deelnemers ook. Maar anderzijds minder tijd en vooral minder energie.

Ik denk dat het niet zo erg is, eigenlijk. Maar een tijdje geleden zei iemand nog bijna letterlijk dat het stom was om ‘er niets mee te doen’, met #blogpraat. Qua geld verdienen en professionaliseren, bedoelde hij.

Tsja. Zal best stom zijn. Ik begrijp wel dat het onvoorstelbaar is dat je 2,5 jaar iedere week iets doet gewoon omdat je het leuk vindt en je verbonden voelt met een hele groep mensen. 😀

Maar: toch is het zo…

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

7 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

lindamarkus1994reply
november 27, 2012 at 09:11 PM

 #blogpraat is juist zo leuk omdat het zo toegankelijk is! Ik heb nog maar twee keer meegedaan en een paar keer mee gekeken, maar de groep is hecht en de vragen zijn interessant! Het is juist fijn dat het niet professioneel is, dat maakt de drempel om ook eens mee te praten als beginner alleen maar hoger.

Marthareply
november 25, 2012 at 10:11 PM

Zo jammer dat aan een succesvolle hashtag gelijk weer geld moet worden verdiend. Wat een onzin! Ik ben blij met de opzet en vind het super leuk dat zoveel mensen iedere week samenkomen om elkaar te helpen.
We zijn geen concurrent van elkaar: we zijn een grote groep mensen die iets voor een ander over heeft. Waar vind je dat nog?
Elja, ga zo door! Het gaat goed zo!

lindakwakernaatreply
november 25, 2012 at 10:11 PM

Lieve Elja
Voor alles is een tijd en plaats.
Speel je nu weer de perfectioniste omdat je de blogreviews vergeten bent?
Wauw. En?hoe voelt het om toe te moeten geven dat je ook maar een mens bent?
Waarom moet #blogpraat anders ? Het werkt toch? Elke week weer! Trending!
Ik *ben en blijf blond * en durf mee te doen. Maar als je gaat focussen? En promoten wat in hemelsnaam een ander zijn boek? en professionaliseren
Oke dan ga ik iig pleitos.

Raymond Snijdersreply
november 25, 2012 at 09:11 PM

Ik ben er van overtuigd dat de kracht van #blogpraat nou net dat ‘onprofessionele’ is. De kern is dat alle enthousiaste deelnemers aan die community (en dat is het) het leuk vinden om hun ideeën, ervaringen en passie te delen met anderen. De kern komt elke maandagavond naar #blogpraat, niet voor het onderwerp, maar voor elkaar en met een constant wisselende groep deelnemers houd je daar ook heel mooi de dynamiek erin denk ik.

Professionaliseren, commercialiseren … het zou de doodsteek zijn denk ik. Kennis delen en tips als product? Waar voor iemand geld gaan leveren? Brr, ik moet er niet aan denken. Ik heb heel veel uit blogpraat gehaald wat, zoals Kitty al zegt, niet in euro’s uit te drukken valt. Het is pas stom als iemand meent er wel geld mee te kunnen verdienen 🙂

Kitty Kilianreply
november 25, 2012 at 09:11 PM

Helemaal niet stom. Overal geld aan willen verdienen, dat is pas stom. Ook dingen die niet direct in euro’s renderen leveren toch wat op. Tjezis. Zodra je het gaat commercialiseren is het voorbij. 

C Geurtsenreply
november 25, 2012 at 10:11 PM
– In reply to: Kitty Kilian

Eens met bovenstaanders. voor mij zou dan de lol eraf zijn. hooguit iets meer ook door de week heen de hashtag gebruiken. zaken over bloggen niet persé tot de maandagavond beperken. ook geen ramp als dat wek t geval is, maar mij zou t helpen…

lindakwakernaatreply
november 25, 2012 at 10:11 PM
– In reply to: Kitty Kilian

Ik lees dit pas na mijn reactie, dank je jouw reaktie komt ook uit mijn hart, dusss

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.