Ongewenst

Zit TV te kijken.

Dizimax (een Engelstalig kanaal hier in Turkije).

Friends.

Lekker in het Engels, dat is voor mij een stuk makkelijker dan Turks! 🙂

Wat schetst mijn verbazing: opeens wordt het beeld kleiner. Er komt een reclamebanner in beeld. Voor auto’s. Hij beweegt een paar seconden door het beeld. Hij verdwijnt. Het scherm wordt weer groot.

WAT?

Excuse me?

We zitten elkaar in complete shock aan te kijken, zo opdringerig is de commercial en de manier waarop hij wordt getoond.

Mooie lessen.

1) Je moet nooit je dienstverlevering verminderen terwijl je dienst hetzelfde blijft kosten.

2) ongevraagde reclameboodschappen zijn opdringerig en wekken irritatie.

3) Als je het dan toch doet, van die push marketing, doe dan iets dat relevant is voor je kijkers. Of leuk. Of entertaining. Of mooi.

PS Zou het iets te maken hebben met een second screen of zo??

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Mervin Willemszreply
december 10, 2013 at 11:12 AM

Sluik reclame is uit, in your face reclame is in… blijkbaar.

Elja Daaereply
december 10, 2013 at 07:12 PM
– In reply to: Mervin Willemsz

Nou he? Ongelofelijk vind ik het.

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.