Zit TV te kijken.
Dizimax (een Engelstalig kanaal hier in Turkije).
Friends.
Lekker in het Engels, dat is voor mij een stuk makkelijker dan Turks! 🙂
Wat schetst mijn verbazing: opeens wordt het beeld kleiner. Er komt een reclamebanner in beeld. Voor auto’s. Hij beweegt een paar seconden door het beeld. Hij verdwijnt. Het scherm wordt weer groot.
WAT?
Excuse me?
We zitten elkaar in complete shock aan te kijken, zo opdringerig is de commercial en de manier waarop hij wordt getoond.
Mooie lessen.
1) Je moet nooit je dienstverlevering verminderen terwijl je dienst hetzelfde blijft kosten.
2) ongevraagde reclameboodschappen zijn opdringerig en wekken irritatie.
3) Als je het dan toch doet, van die push marketing, doe dan iets dat relevant is voor je kijkers. Of leuk. Of entertaining. Of mooi.
PS Zou het iets te maken hebben met een second screen of zo??
- De rauwheid van rouw - 17 mei 2025
- Oud is (niet) wijs - 16 mei 2025
- Horen en luisteren zijn twee verschillende dingen - 15 mei 2025
Ontdek meer van Elja Daae
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.
Sluik reclame is uit, in your face reclame is in… blijkbaar.
Nou he? Ongelofelijk vind ik het.