Ongewenst

Zit TV te kijken.

Dizimax (een Engelstalig kanaal hier in Turkije).

Friends.

Lekker in het Engels, dat is voor mij een stuk makkelijker dan Turks! 🙂

Wat schetst mijn verbazing: opeens wordt het beeld kleiner. Er komt een reclamebanner in beeld. Voor auto’s. Hij beweegt een paar seconden door het beeld. Hij verdwijnt. Het scherm wordt weer groot.

WAT?

Excuse me?

We zitten elkaar in complete shock aan te kijken, zo opdringerig is de commercial en de manier waarop hij wordt getoond.

Mooie lessen.

1) Je moet nooit je dienstverlevering verminderen terwijl je dienst hetzelfde blijft kosten.

2) ongevraagde reclameboodschappen zijn opdringerig en wekken irritatie.

3) Als je het dan toch doet, van die push marketing, doe dan iets dat relevant is voor je kijkers. Of leuk. Of entertaining. Of mooi.

PS Zou het iets te maken hebben met een second screen of zo??

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Mervin Willemszantwoord
10 december 2013 om 11:26

Sluik reclame is uit, in your face reclame is in… blijkbaar.

Elja Daaeantwoord
10 december 2013 om 19:10
– Antwoord aan: Mervin Willemsz

Nou he? Ongelofelijk vind ik het.

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.