• Skip to content
  • Skip to footer
  • Blog
  • Over jou
  • Over mij
  • Workshop
Elja Daae

Elja Daae

social media expert | social media trainingen

  • Blog
  • Over jou
  • Over mij
  • Social voor gevorderden
  • In company workshops
  • Super social
  • Boek
  • Contact
  • In company
opzeggen bij je kabelaar

Maak het je klant moeilijk!

Over marketing 29 mei 2012 | 1 Reactie

welkom, Elja Je wilt je klanten niet kwijt…logisch. Dus wat doe je? Je maakt het ze zo moeilijk mogelijk om je te verlaten. Ook logisch. Of niet?

Omdat ik ga verhuizen deze zomer ben ik bezig om allerlei zaken op te zeggen. Zo ook mijn abonnement op ComCast, het bedrijf dat mijn kabeltelevisie, on demand video en internet levert. Ik kan het tenslotte niet meenemen naar de andere kant van de Oceaan, ook al zou ik dat willen.

Dat gaat zo maar niet!

maak het je klanten moeilijkMaar hoho, dat gaat zomaar niet, blijkt!

Ik heb ingelogd op de website met mijn inloggegevens, en maar zoeken, zoeken, zoeken. Niets te vinden over opzeggen. Niet bij Frequently Asked Questions. Niet op zoektermen als ‘ending’ of ‘cancelling’. Niet bij het forum. En al helemaal niet onder de kopjes ‘verhuizen’ die WEL overal te vinden zijn.

opzeggen bij je kabelaar

Want er zijn maar twee opties, kennelijk, als je aan het verhuizen bent (zie screenshot hiernaast). Je bent nog geen klant, maar kunt EINDELIJK ergens gaan wonen waar je Comcast kunt krijgen (“new to Comcast?”). Oh, Joy! Of je bent als klant en je wilt NIETS LIEVER dan ook op je nieuwe adres weer gebruik maken van Comcast (“Comcast Customers”).

Krijg je bekomst…

Als jij als bedrijf dan je klanten niet wilt helpen, staat er wel ergens anders iemand op die die rol op zich wil nemen. Dus wat gebeurt er als je op google intikt: ‘How to cancel comcast’?

klant wil inputDan komt als eerste zoekresultaat de site comcastbills.com te voorschijn. En daar staat het wel. En er staan ook een heleboel andere dingen. Zoals een oproep om Comcast te dwingen meer transparantie te geven in de wijze waarop ze factureren.

En een heleboel call to actions om te zorgen dat klanten zich bewust worden van hoe ze kunnen besparen op hun abonnement bij Comcast.

Wie er achter zit? Geen idee. Ze hebben wel een hele duidelijke disclosure die aangeeft hoe ze geld verdienen en wat hun doelen zijn.

Slim?

Is het slim van comcast om zo met klanten om te gaan? Is het de moderne manier van omgaan met klanten? En belangrijker voor hen misschien: houdt het klanten echt tegen?

Misschien duur het een maandje langer omdat een klant veel uitzoekwerk heeft. Maar mensen zoals ik die gaan verhuizen, gaan toch wel weg. Alleen niet met een blij gevoel over Comcast…

 

 

 

 

 

 

  • About
  • Latest Posts
Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Elja is de auteur van het boek over effectievere social media: 'Super social'. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere 2e vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

  • Voor de vaders en moeders - 10 december 2019
  • Arghh arghhh en nog eens argghhh - 8 december 2019
  • Mijn woord van het jaar 2020 (of is WOTY onzin?) - 7 december 2019

Over Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Elja is de auteur van het boek over effectievere social media: 'Super social'. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere 2e vrijdag in je inbox!

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob Blaauboer zegt

    29 mei 2012 op 20:33

    Helemaal eens elja. Ik schrijf als eens op fw(ken je die site 🙂 over de feodale relatie tussen bedrijf en klant http://www.frankwatching.com/archive/2009/09/17/de-feodale-relatie-tussen-bedrijf-en-klant/

    Maar er komt weinig verandering … Tis natuurlijk ook zo dat comcast mensen fw niet lezen he?

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Of ga direct naar:

  • Neem contact op
  • Meer over jou
  • Meer over Elja
  • Werken met Elja

 

  • Gratis blogtraining
  • Super social preview
  • De Super social nieuwsbrief
  • Kom bij de Facebookgroep

 

  • Instagram tips en inspiratie
  • Bloggen: tips & tricks
  • Meer over LinkedIn
  • Alles over stories

 

  • Elja’s boeken
  • Blogarchief (2010 – 2019)
  • Advies
  • Boek een workshop

Footer

Praat mee

In ‘mijn’ Facebookgroep vind je nog veel meer professionals die bezig zijn met social media en online content. Meld je hier aan om mee te praten en te delen wat jou bezig houdt op dat gebied!

Download Super social gratis

Benieuwd naar Super social? Je kunt hier gratis een preview downloaden met de eerste paar hoofdstukken.

© 2019 · Elja Daae