Al drie jaar gebruik ik bepaalde software van een Amerikaanse start-up waarmee je bij kunt houden wat je die dag allemaal gedaan hebt.
Een soort online productiviteitsdagboek.
Het is heel makkelijk in gebruik en ik vind het een fijne app. Ik zet er niet alleen zakelijke maar ook privé-dingen in. Het geeft het gevoel dat je iets bereikt hebt die dag. Maar het is ook handig: zo kun je even terugzoeken wanneer je iets hebt opgezegd of iemand hebt gebeld oid.
Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk veel te veel abonnementen op veel te veel van dat soort softwareproducten.
Evernote is van al die abonnementen het waardevolst (en het geld meer dan waard). Maar vaak valt de waarde van die apps eigenlijk wel mee (of tegen). Om eerlijk te zijn, zijn ze vaak met name een oplossing voor luiheid.
Ik kan wat ik die dag gedaan heb ook gewoon in mijn agenda zetten, bijvoorbeeld. Of mijn email beter inrichten (daar heb ik ook een programmaatje voor).
Hoe dan ook, mijn favoriete productiviteitsapp is gratis. Maar omdat ik het leuk vind om dat soort startups te steunen, ben ik twee jaar geleden betalende abonnee geworden. 5 dollar per maand. Het levert me nauwelijks nuttige features op (dat is meestal de reden dat je over stapt op een betaalde versie in het fremium-model van zo’n app) maar tsja, ik ben zo’n enthousiasteling.
Ik ben een echte fan.
Ik heb de app ook wel eens voorgesteld aan mijn collega’s van Frankwatching, die er aandacht aan hebben besteed in een rubriek.
Ik heb er wel eens over geblogd.
Ik volg hun blog vrij trouw en deel hun artikelen soms via mijn social media kanalen.
Kortom, ik ben echt een trouwe gebruiker. En een influencer. Een heuse superfan, volgens de boekjes.
Maar nu kreeg ik gisteren een mailtje:
We’ve deactivated your account.
Schijnbaar is de creditcard die ik gekoppeld had aan mijn account verlopen.
Ik heb verder geen waarschuwingen gekregen van het feit dat het niet lukte om het bedrag af te schrijven van die creditcard. Dus ik heb het ook niet in orde kunnen maken.
Ik voel me er toch een beetje raar over. Dat ik betaal voor een dienst die feitelijk gratis is. En dat die dan geannuleerd wordt omdat mijn creditcard het niet doet. En dat ik dan pas een melding krijg als het te laat is.
Ik kan ook mijn gegevens niet meer downloaden, merk ik.
Nou goed.
Ik heb ze een vriendelijk maar verbaasd mailtje gestuurd om te vragen hoe of wat.
We zullen zien hoe ze reageren.
Maar handig is anders.
PS Ik heb besloten mijn andere ‘handige apps’ ook maar eens op te zeggen. Mijn financiële situatie ziet er anders uit vanaf augustus en ik denk dat het tijd is om wat kritischer te worden… Jammer, startups! 😉
- Ongeluk - 8 juni 2023
- Yogamatje - 20 mei 2023
- Aiiiiiiiiiii - 11 mei 2023
Eh… het kan aan mij liggen (het is nog vroeg hier, dus mijn ogen doen het nog niet goed) maar over welke app/service heb je het in dit geval?
Heb ik niet verteld Fred 😉
Ah! Ik kreeg haast het gevoel dat ik aan het dementeren sloeg!
Wel geen superfan meer duss,
Zou voor mij een reden zijn om er mee te stoppen!
Er is meer onder de zon.
Ze hebben gereageerd! Zal zo even updaten. Ik blijf fan maar of ik blijf betalen…??
Wat een enorme tegenvaller zeg, dat ze zo’n trouwe, enthousiaste en vrijwillig betalende klant zo abrupt afsluiten… 🙁 Customer Service verkeert blijkbaar in een onderontwikkelde start-up fase… En nu kun je ook niet meer bij al je gegevens. Minder productief dus, de komende dagen. Vrij nemen dan maar? 😉
Nou valt mee hoor. Ik hield er alleen bij wat ik had gedaan en meegemaakt als een soort dagboek. Dus ik kan gewoon verder. Al mijn to do’s staan in Evernote. Of in mijn hoofd!!
Oh, gelukkig! Hebben ze al gereageerd op je mail..?